مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مهران رجبی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): سینمای قرآنی نیاز به کارشناسان مذهبی دارد

مهران رجبی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):


سینمای قرآنی نیاز به


کارشناسان مذهبی دارد


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): بازیگر سریال صاحبدلان،‌ با دعوت از فیلم سازان متخصص در سینمای قرآنی،حضور کارشناسان دینی و مذهبی را در این سینما یکی از کارهای مهم برشمرد.



 

 


مهران رجبی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:


ممکن است فیلمی که به معجزه توجه داشته ساختاری غیرقرآنی داشته ‌باشد،اما به واسطه اینکه معجزه عملی است که به ذات احدیت متصل است می‌تواند دربرگیرنده مفاهیم قرآنی باشد. با وجود خاص بودن قرآن، مفاهیم آن عام استکه می‌تواند در برگیرنده تمامی مفاهیم ارزشی باشد.

وی ادامه داد:
به دلیل عظمت موضوعات قرآنی، همه فیلمسازان تخصص لازم در جهت وارد شدن بهاین عرصه را ندارند؛ زیرا این گونه آثار حساسیت بالایی  در سطح جامعهدارد و نیازمند یک دقت نظر حرفه ای و کارشناسان مذهی است. اگر فیلمسازانغیرمتخصص که کارشناس مباحث قرآنی نیستند در این عرصه وارد شوند، یک روندمنفی در ساخت آثار قرآنی و دینی به وجود می آید و به دلیل فاقد تخصص لازمضربه زیادی به سینمای کشورمان وارد می شود.

رجبی با بیان اینکه،‌سینمای ایران مدیون تفکرات و ارزش های انقلاب اسلامی
و دینی است، گفت:

سینمای ایران در سی سال گذشته اعتبار خود را مدیون انقلاب اسلامی بودهاست، چراکه با وقوع انقلاب، سینما راهی را در پیش گرفته که در آن توجه بهاخلاق و کرامت انسانی جایگاهی ویژه دارد.بکارگیری داستان های قرآنی درسینمای کشور نیز یکی از راه ها در جهت ترویج فرهنگ قرآن خوانی و عمل به فرموده های خداوند در قرآن است.

بازیگر سریال زیرزمین و زیرنور ماه خاطر نشان کرد:
فیلمسازان در ساخت آثار قرآنی و دینی باید از وجود کارشناسان متخصص دینی سود ببرند تا بتوانند به خوبی از عهده این مهم برآیند. در این صورت، مفاهمیم قرآنی به درستی به مخاطب متنقل و تاثیرگذاری اش دوچندان می شود. پیام های قرآنی اگر به درستی و با مهارت کافی به مخاطب منتقل شود،‌می توان در ذهن جامعه نهادینه شود.

بازیگر سریال خوش نشینها در ادامه به برگزاری مسابقات سی امین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در مسابقات قرآن که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، ضمن وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی نیز افزایش می‌یابد. این مسابقات می تواند با فراهم کردن فضایی دوستانه و رقابت سالم بین قاریان کشورهای اسلامی، حس وحدت و برادری را در میان شرکت کنندگان افزایش دهد که همین موضوع باعث اتحاد بیشتر مسلمانان می شود.


انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد