مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

عبدالرضا اکبری در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): پیام های قرآنی را با فیلم های اجتماعی هم می توان منتقل کرد

عبدالرضا اکبری در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):


پیام های قرآنی را با فیلم های


اجتماعی هم می توان منتقل کرد


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم های اجتماعی هم می توانند انتقال دهنده مفاهیم و پیام های قرآنی باشند، به شرطی که در اساس داستان از آموزه های قرآنی و پیام های این کتاب مقدس استفاده کنیم.



 

 

عبدالرضا اکبری در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:

سینمای ایران سینمایی است که همه موضوعات دینی، اجتماعی، قرآنی، فرهنگی و ... را در دل خودش دارد. سینمای اخلاقی و دینی ما برگرفته از اسلام است و تا به امروز فیلم ها  و سریال های دینی و قرآنی توسط هنرمندان کشورمان تولید شده است اما تعدادشان انگشت شمار است. به نظر بنده باید در زمینه ساخت فیلم های قرآنی بیشتر از این ها فعالیت کنیم و آمار ساخت چنین فیلم هایی را بیشتر کنیم.


وی افزود: فیلم های قرآنی نباید حتما برگرفته از داستان زندگی پیامبران و ائمه معصومین(ع) باشد. سینمای کشورمان می تواند با تولید فیلم هایی با موضوع اجتماعی، پیام های قرآنی را در آن منتقل کند و از این طریق مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. به قولی می توان مخاطب را به طور غیر مستقیم با مفاهمیم و آموزه های قرآنی از طریق فیلم های اجتماعی آشنا کرد. مفاهمین همچون اخلاق  و گفتار نیک، غیبت نکردن، صداقت و راستگویی، احترام به پدر و مادر و...


عبدالرضا اکبری تصریح کرد:

به نظر بنده، هنور فیلم سازی در حوزه قرآنی در کشورمان به آن نقطه ایده آل نرسیده است و هنوز ضعف هایی دارد. یعنی ما در اجرا و تولید فیلم هنوز به آن نقطه نرسیده ایم که بتوانیم یک فیلم تاریخی و قرآنی را با استفاده از تصاویر و فیلمنامه های قوی به مرحله تولید برسانیم. فیلمنامه های قرآنی از حساسیت زیادی برخوردارند و فقط نباید روایت تاریخ باشند. شخصیت پردازی ها، طراحی لباس و طراحی های دکور و .... باید همه مورد توجه قرار گیرد و همه این ها در مخاطب اثر گذاری دارد.


وی خاطر نشان کرد: باید همه هنرمندان و مهندسین هنری همه موارد را در نظر بگیرند تا اثری با اثر گذاری زیادی برای مخاطب تولید کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به علاقه مردم ایران به فیلم های قرآنی گفت: فیلم های قرآنی روی جامعه ما تاثیر گذار است. مردم ما اخلاقا انسانهایی هستند که به آداب و رسوم و عبادات و احکام الهی توجه خاصی دارند. به همین دلیل مردم ما دوستدار این فیلم ها هستند.


بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: به نظر بنده، فیلم دینی تنها کارهای تاریخی نیست، بلکه آثاری که به نوعی مفاهیم دینی را در قالبی داستانی اجتماعی مورد توجه قرار می‌دهند، فیلم‌هایی تاریخی هستند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد