مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

آخرالزمان در شب یلدا/ دروغ یا واقعیت؟

 آخرالزمان در شب یلدا/


دروغ یا واقعیت؟


 وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): در میان مردم شایعه ای شده که اخرالزمان روز 5شنبه هستش.این شایعه را متاسفانه برخی از مردم باور کردند.شایعات مضحک و بی اساس «پایان جهان» یک تهدید واقعی برای ترساندن کودکان و افسردگی نوجوانان و در نهایت افزایش آمار خودکشی محسوب می‌شود.



 در میان مردم شایعه ای شده که اخرالزمان روز 5شنبه هستش

در حالی که این مساله برای برخی شوخی و برای دیگران اسرارآمیز بوده، تعداد زیادی از افراد به شدت در این مورد نگران هستند.

شایعات و نگرانی‌ها در مورد آخرالزمان بر اساس برداشت‌های غلط از تقویم مایاها بوده است.

این شایعات با ادعاهایی در مورد برخورد سیاره نیبیرو که توسط سومری‌ها کشف شده، با زمین در آن روز آغاز شده است.

 

منشا این شایعات به کارهای ذکریا سیچین، نویسنده آذربایجانی مرتبط شده که در سال ۱۹۷۶ در مورد کشف و ترجمه متون سومری در مورد این سیاره نوشته بود. سیچین در سال ۲۰۱۰ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
این در حالی است که به گفته دانشمندان اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.

 

رسول اکرم صلّی الله علیه و آله می فرمایند:
"به هنگام خروج قائم عج منادی آسمان یانگ می زند: هان ای مردمان! خداوند مهلت ستمگران را پایان بخشید و بهترین امّت محمد صلّی الله علیه و آله را به پیشوایی و سرپرستی شما برگزید، خود را در مکّه به او برسانید"(کتاب الاختصاص: شیخ مفید* بحار الانوار: علّامه مجلسی، ج 52: ص304.)

امام باقر علیه السّلام در این باره می فرمایند"
"منادی آسمانی در اوّل صبح بانگ بر می آورد: ای مردمان! آگاه باشید که حق با علی و شیعیان اوست. شیطان که نفرین خدا بر او باد، در آخر همان روز بانگ بر می آورد: حق با سفیانی و پیروان اوست."(کمال الدّین: شیخ صدوق، ج2: ص652* الارشاد: شیخ مفید، ص 38* کتاب الغیبه: شیخ طوسی، ص266-267* اثبات الهداه: حرّعاملی، ج729* بحار الانوار: علّامه مجلسی، ج52: ص206* منتخب الاثر: صافی، ص457.)

 

 

 

 

پروژه‌ای به نام 2012:

سال 2007 م. خبری عجیب روی تلکس‌های خبری قرار گرفت. در این خبر آمده بود، که مجموعة پیش‌گویی‌هایی «نوستر آداموس»، پیش‌گوی معروف، در کتابخانة «رم» کشف شده است. طیّ پانصد سال گذشته، این کتاب در کتابخانة رم وجود داشته و مسئولان کتابخانه از وجود آن بی‌خبر بوده‌اند و به طور اتّفاقی در آن سال این نسخة منحصر به فرد کشف شده است؛ گویا نگه‌داری کتب در آن کتابخانه، همانند کشاورزی در مزرعه است که با زیر و رو کردن خاک برای کاشتن گیاهان هر از چندگاهی چیزی هم کشف می‌شود.

 

 

آخرالزمان و ظهور ستاره سرخ رنگ UB313 (نیبیرو ) از دیدگاه غرب - بخش اول+دوم ...

 

 

آیا UB 313   همان طارق است؟

آیا جهان در سال 2012 پایان می یابد؟

علت افزایش زلزله و تغییرات آب و هوایی گسترده در جهان چیست؟

آیا عذاب دیگری از نوع عذاب قوم نوح در راه است؟

علت ظاهر شدن دو خورشید در آسمان چیست؟

در روایات مربوط به عصر ظهور سخن از دو آتش در مشرق است . یکی آتشی از زمین که سه تا هفت روز زبانه می کشد و همراه با خسف و زلزله است که در مقاله مربوط به آتشی از مشرق و روایات عصر ظهور به آن پرداختیم و دیگری آتشی در آسمان که مربوط به عبور دنباله داری از نزدیکی زمین که قسمتی از آن در شرق سقوط کرده و موجب تلفات زیادی می شود.

در مقاله مربوط به ستاره طارق از دید روایات اسلامی به این موضوع پرداخته شد و روایات مربوط به آن با اشاره به تفسیر سوره طارق بیان گردید و بر اساس روایات ، ظهور چنین دنباله داری خارج از علم بشر بوده و بصورت ناگهانی می باشد . اما این که این دنباله دار چیست و از کجا ظاهر می شود سئوالی است که در سالهای اخیر به آن توجه زیادی شده و احتمال ظهور این دنباله دار بر اساس سایتهای خارجی و ستاره شناسی و ناسا موضوع این مقاله است.

قبل از هر چیز باید تاکید کنیم که مطالب مندرج در اینجا نباید در جهت توقیت برای ظهور بهره برداری شود و این مطالب صرفا جهت اطلاع و آشنایی با دیدگاههای غربی و سایر اقوام در باره حوادث آخر الزمان و ظهور منجی است و تاکیدی بر روی صحت و قطعیت آن نیست و صرفا برای آگاهی بیشتر از وقایع پیش رو می باشد خصوصا اینکه در روایات غربی ، برای آخر الزمان قائل به تعیین وقت می باشند و آن را 21 دسامبر 2012  تعیین کرده اند که بر اساس اعتقادات اسلامی تعیین وقت برای حوادثی از این دست در آینده ، صحیح و معتبر نیست و از نظر اعتقادات ما مردود می باشد. لذا مجددا توصیه می شود تنها از دید انتقادی به این مقاله توجه گردد و نه قطعی بودن آن و تعیین وقت برای ظهور.

در احادیث و روایات عصر ظهور ،دیده شدن ستاره ای دنباله دار در آسمان ، مکرر ذکر شده . ظهور این ستاره دنباله دار در ادیان دیگر نیز آمده و نشانه ای برای آخر الزمان و ظهور منجی است.

 

 

بررسی فیلم های ساخته شده در مورد 2012:

2012:

تریلر افسانه علمی «2012» به کارگردانی رولند امریش در اولین هفته اکران در دنیا 225‌ میلیون دلار فروخت و یک رکورد جهانی به جای گذاشت

 از این میزان فروش 160‌میلیون دلار آن در 12685 سینما در 105 کشور و 65‌میلیون دلار دیگر در 3404 سینما در آمریکای شمالی حاصل شد. به این ترتیب «2012» در فهرست بهترین فروش‌ افتتاحیه فیلم‌ها در سطح بین‌المللی در رده پنجم قرار گرفت و بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم غیردنباله‌ای در سطح جهانی را رقم زد.

 

«2012» را استودیو سونی به بازار عرضه کرده و با توجه به بودجه 200‌میلیون دلاری فیلم و‌میلیون‌ها دلار دیگری که برای تبلیغات هزینه شده، میزان فروش افتتاحیه فیلم برای مسئولان سونی اهمیت زیادی داشت. جان کیوساک، تندی نیوتن، چیوتل جیوفور، آماندا پیت، وودی هارلسن، الیور پلات و دنی گلاور در فیلم آخرالزمانی «2012» بازی می‌کنند که عنوان آن به آخرین روزهای تمدن بشری برابر با یک تقویم باستانی مایایی اشاره دارد.

 

کیوساک به نقش یک محقق ظاهر می‌شود که پس از وقوع یک فاجعه در زمین‌ و در حالی که بشریت در آستانه نابودی است، رهبری گروهی از بازماندگان را به عهده می‌گیرد. امریش 53 ساله به خاطر ساخت فیلم‌های پرهزینه در ژانر فاجعه شهرت دارد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «روز استقلال»، «گودزیلا» و «روز پس از فردا» اشاره کرد.

این فیلم یک دیدگاه نه چندان دینی را عرضه می کند و در یکی از صحنه های فیلم هم به وضوح نشان می دهد:

 

(( دوربین کاتولیک ها را نشان می دهد که در واتیکان در حال عبادت هستند که ناگهان آب از سقف کلیسا و از وسط یک نقاشی دینی که اتصال خدا و آدم را نشان می دهد درست از محل اتصال انگشت آدم و خدا به هم فرو می ریزد ... و در جایی دیگر معبد بوداییان هم به شکلی مشابه در هم می شکند.))

این فیلم با فاصلة کمی از فیلم آخرالزّمانی «Nowing» ساخته و اکران شده است. فیلمی که همین یکی دو ماهة اخیر به نمایش درآمد که ماجرای عروج نو تولد یافته‌های مسیحیان پروتستان قبل از ظهور حضرت مسیح و بازگشتشان به زمین پس از واقعة آرمگدون را به نمایش می‌گذاشت. این سلسله سر دراز دارد و درازای ساخت این آثار احتمالاً به جاری بودن موضوع آخرالزّمان گرایی و مفتوح بودن پروندة این موضوع نزد سران پشت پردة تأسیس نظم نوین جهانی و مقابله کننده با جریانات پر قدرت فرهنگی و تمدنی دینی در شرق اسلامی باز می‌گردد.

 سینمای غرب، موضوعات مطلوب استراتژیست‌های غربی و مردان عرصة سیاست را تازه و داغ نگه می‌دارد. پیش از این هم با همین عنوان «2012 روز قیامت» فیملی ساخته شد به پیش‌بینی‌های انجیلی‌ها دربارة واقعة آرمگدون برمی‌گردد. منابع دیگری هم از وقوع حوادثی بزرگ و غیر قابل تصوّر طی سال‌های نزدیک و آینده خبر داده‌اند. چند سال پیش و در آستانة قرن جدید، وقتی که از طریق مطالعات ژنتیک در یک مرکز آمریکایی گوسالة سرخ مویی به دنیا آمد، آقای ریچارد لندز، استاد هزاره شناسی و آخرالزّمان‌گرای دانشگاه بوستن در آمریکا اعلام کرد: «به دنیا آمدن این گوساله همان چیزی است که انتظار آن را می‌کشیدیم. حالا می‌توانیم جنگ آخرالزّمانی را آغاز کنیم».

این خبر جدید را هم بی‌ربط با سایر اخبار نمی‌توان ارزیابی کرد.

 طیّ روزهای گذشته، خبری با عنوان «تولد دجال آخرالزّمان» از به دنیا آمدن کودکی عجیب الخلقه در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان خبر داد. کودکی که تنها یک چشم دارد و چشم سمت چپش روی پیشانیش قرار گرفته است. در این اخبار تلاش شده این کودک، دجال، فتنة آخرالزّمان معرفی شود. 3 خبر را منابع اسرائیلی منتشر ساخته‌اند.

 آنها سعی کرده‌اند این نوزاد را یهودی و منطبق با اخبار دجال در کتب دین اسلامی و مسیحی معرفی کنند.

خبرنگار البرز در پیگیری بعدی اعلام کرده است که این نوزاد در چین به دنیا آمده و سپس توسط یک صهیونیست به مبلغ کلانی خریداری و به فلسطین اشغالی منتقل شده است. آگاهی اشرار یهود و سران سازمان‌های مخفی که سر در پی تأسیس حکومت جهانی شیطانی از اخبار آخرالزّمانی مندرج در منابع اسلامی و مسیحی باعث بوده تا آنان، که هیچ گونه اعتقادی به دین و دینداری، معاد و اخلاق ندارند، از سال‌ها قبل دست در کار تدارک یک سناریو وارد کنند. در این سناریو، سعی می‌کنند، عناصر مذکور در اخبار آخرالزّمانی، تحریف شده و به صورت مصنوعی و جعلی چنان کنار هم قرار داده شوند که حقیقی جلوه کند. در واقع آنها در حال تدارک جعلی حادثة آخرالزّمانی ظهورند.

خروج دجال بزرگترین فتنة آخرالزّمانی است و از آغاز آفرینش آدم تا قیامت کبرا فتنه‌ای به مانند آن نخواهد بود. امّا از همین رو در روایات، تأکید شده که از شرّ آن باید به خدا پناه برد. در میان مسیحیان و پیروان مذاهب عامّه و اهل سنّت بیش از منابع شیعی از خروج دجال و کیفیت و کمیت عمل او سخن به میان آمده است.

 نقد فیلم:(قیامت سال 2012) 2012 doomsday

کارگردان: نیک اور هارت

 

بازیگران: کلیف دیانگ،دیال میدکیف،آمی دولنز،دنی نیسون،جاشا لی،سارا تامکو

نویسنده:نیومای سلفمن

 

شرح:

 ماجرا از آنجایی شروع میشود که گروهی محقق به یک معبد در مکزیک وارد میشوند و علامت صلیبی از طلا را  کشف میکنند و همزمان با این حا دثه دختر یکی هیئتهای معتبر علمی در یکی از شهرهای مکزیک است و از طرفی دیگر دختری  امدادگر  و مرتد را نشان میدهد که باوری به اعتقادات مذهبی ندارد .

 

جهان از بعد از کشف آن صلیب به هم میخورد و دچار به هم ریختگی هوایی وزمینی خاصی میشود و اعتقاد همه بر این است که روز قیامت نزدیک است .سرانجام چند نفر نام برده به گونه ای به هم متصل میشوند و در معبدی که صلیب کشف شده بود به هم میرسند و این نکته را در می آبند که اینها برگزیدگانی هستند از سوی خداوند که  میتوانند زمین را نجات دهند و از روز قیامت جلوگیری کند . در این میان پیامبری جدید نیز در معبد به دنیا میآید.

 نقد:

اصول ساخت فیلم مذهبی نیازمند تحقیق و تفحص خاصی است مخصوصا اگر موضوع مورد نظر ما امر خطیر قیامت باشد که بیش از هر دینی در دین مبین اسلام یاد آور شده است .این فیلم از لحاظ یاد آوری قیامت مورد تقدیر است ولی از این نظر که نویسنده این امر الهی را  با داستانی از خود پرورانده شدیدا مورد بازخواست قرار میگیرد .اگر  آخر فیلم اشاره به دنیا آمدن منجی موعود دارد پس آوردن صلییب که مظهر مسحیت فعلی است غلط بوده چون در اناجیل چهار گانه تنها انجیل بارنابا هست که به چنین مسئله ای به طور کامل میپردازد و مسیحیان این انجیل را باطل و دست نوشته ی یک مسلمان میدانند. پس با این اوصاف نمیتوان گفت که هدف نویسنده باورهای یهودیت است چون یهودیان منجی آخرت را مسیح میدانند.پس به نظر من این فیلم فقط از لحاظ حرفه ی فیلم سازی ارزش دیدن دارد و هیچ گونه ارزش محتوایی خاصی ندارد جز کفر به خداوند (اشاره به سکانس آخر فیلم و به دنیا آمدن پیغمبر جدید)

مستند نوستراداموس 2012:

....

مستند علمی و جالبی در مورد پیشگویی های نوستراداموس و تقویم مایاها ونقاشی های نوستراداموس در کتاب گمشده او...

در این فیلم با بررسی  وضعیت جهان و مشکلات به وجود امده اقتصادی . جوی . جنگها و بیماریها ..زلزله های متعدد .. سیل و طوفانهای سهمگین ..  2012 سالی  وحشتناک و اخر جهان  خوانده میشود ...

 

در نهایت بایستی عرض کنم ...تنها خداوند مهربان زمان دقیق هر واقعه و اتفاقی رو میدونه و به غیر او کسی توانایی  تشخیص زمان وقوع امری رو نداره ...  زمان ظهور منجی یا زمان قیامت و پایان دنیا فقط و فقط در اختیارو اراده خداست و کسی قادر نیست بر خداوند پیشی بگیره ..

در اخر...  اراده خداوند بر انه که جهان به دست مومنین و مستضعفین جهان به ارث برسه  و زندگی پر از ایمان و عدالت و صداقت و پیشرفت و مهربانی ... در انتظار مردمان صالح و با ایمان هست ...

 

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الأرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.

 

 

 

حضرت مولایمان آقا اباالحسن مولا علی بن موسی الرضا

 

المرتضی علیه السلام می فرمایند:

 

پیش از ظهور او دوازده نفر از فرزندان

 

حضرت ابوطالب (ع) خروج می کنند و

 

هر یک ادعای امامت می نمایند.

 

غیبت شیخ طوسی ص 267

 

اعلام الوری ص 426

 

بحارالانوار ج 52 ص 209

 

المهدی ص 195

 

صحیح بخاری ج 9 ص 48

 

غیبت نعمانی ص 98

 

بشارت الاسلام ص 5 و 31 و 167

 

 

حضرت مولایمان آقا اباالحسن مولا علی بن موسی الرضا

 

المرتضی علیه السلام می فرمایند:

 

پیش از ظهور او دوازده نفر از فرزندان

 

حضرت ابوطالب (ع) خروج می کنند و

 

هر یک ادعای امامت می نمایند.

 

غیبت شیخ طوسی ص 267

 

اعلام الوری ص 426

 

بحارالانوار ج 52 ص 209

 

المهدی ص 195

 

صحیح بخاری ج 9 ص 48

 

غیبت نعمانی ص 98

 

بشارت الاسلام ص 5 و 31 و 167

 

 

....

www.hamtabar.com | فرار از پایان دنیا در ۲۱ دسامبر و راه های مردم!

تا چند روز دیگر دنیا به آخر خواهد رسید؟ اگر این روز‌ها به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی سر بزنید و حتی رسانه‌های داخلی را دنبال کنید، متوجه یک تاریخ عجیب و غریب به عنوان روز پایان جهان خواهید شد.

 

روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ قرار است پایان دنیا باشد؛ روزی که حسابی در غرب سر و صدا کرده است؛ غربی‌ها تاریخ ۲۱ دسامبر را از عقاید قوم مایا در امریکای جنوبی به دست آورده‌اند. مایا‌ها می‌پندارند که در این روز دنیا به آخر خواهد رسید و همه چیز تمام خواهد شد؛ این افسانه مایایی در غرب حسابی سر و صدا به پا کرده است، در فرانسه مردم در حال هجوم به دامنه کوهی هستند که می‌گویند در آنجا توسط موجودات فضایی نجات داده می‌شوند.

در روسیه عده‌ای تا توانسته‌اند نمک خریده‌اند تا نمک آنها را از تشعشعات فضا در امان نگه دارد؛ در چین ادعای خاموشی و تاریکی سه روزه جهان باعث شده مردم رو به خرید شمع بیاورند و در ایران هم هستند کسانی که درباره ۲۱ دسامبر کنجکاو شده و حتی برخی‌ها با ترجمه متون غربی به اینکه روز پایان دنیا همین ۲۱ دسامبر است، ایمان آورده‌اند؛ مسئله‌ای که می‌توان آن را در وبلاگ‌های فارسی دید. حتی تئاتر « عطسه ۲۱ دسامبر» با دستمایه قرار دادن این عقیده طراحی شد و توسط محمد مهدی خاتمی روی صحنه رفت.

در گفت‌وگو با چند تن از کارشناسان مذهبی و پژوهشگران مهدویت، مسئله پایان جهان و اعلام روزی مشخص برای آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

شایعه‌های مایایی

حجت‌الاسلام محمد شهبازیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت می‌گوید: در هیچ کدام از ادیان ابراهیمی یا غیر‌ابراهیمی چیزی به نام پایان دنیا در روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ اعلام نشده است و هیچ شاهدی در متون دینی برای اعلام تاریخی برای پایان دنیا وجود ندارد.

در مورد مسئله ظهور منجی نیز تصریح شده است که نباید برای ظهور وقت گذاری شود؛ در مسیحیت هم در عهد جدید کتاب اعمال رسولان از «پلوس» نقل شده است که مسیح ظهور خواهد کرد اما هیچ‌کس حق وقت‌گذاری برای آن را ندارد؛ حتی در مکتب هندو‌ها اصل چهارمی به نام «کالیوگا» ( ظلمت) دارند که معتقدند دنیا از ۳ هزار سال پیش وارد عصر ظلمت شده و دوران ظلمت ۴۳۲ هزار سال طول می‌کشد؛ پس با این اعتقاد بیش از ۴۰۰ هزار سال از عمر دنیا باقی مانده است.

شهبازیان با اشاره ترویج عقیده پایان دنیا در سال‌های اخیر و به خصوص از سال ۲۰۰۶ به بعد می‌گوید: در میان اقوام باستانی اعتقاد بر این بود که اجرام آسمانی روی زمین تأثیر دارند و حرکت آنها می‌تواند باعث دگرگونی‌هایی روی زمین شود؛ این مسئله هم اکنون هم از طریق علمی و هم از سوی تجربه رد شده است؛ مسئله پایان جهان در ۲۱ دسامبر در تقویم مایا‌ها آمده است. هم اکنون چند پژوهشگر که روی قوم مایا تحقیق می‌کنند و حتی رئیس کنونی قوم مایا که در گواتمالا مستقر است، می‌گویند هیچ شاهدی در گفتار مایا‌ها برای اینکه ۲۱ دسامبر روز پایان جهان است، وجود ندارد و این شایعاتی است که بعداً به تفکرات مایایی اضافه شده.

هم اکنون منطقه‌ای در امریکای جنوبی کشف شده که به عنوان شهر جدید مایا‌ها نامگذاری شده است؛ در تصاویر به دست آمده از آن شهر و تطابق آنها مشخص شده است که مایا اعتقاد داشته‌اند که جهان تا ۷ هزار سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در مورد ادعای برخورد یک سیاره یا ستاره دنباله‌دار به زمین و نابودی آن می‌گوید: مرکز ناسا و منجمین در مورد ادعای برخورد یک سیاره یا ستاره دنباله‌دار می‌گویند اگر جرمی به آن بزرگی باشد که بتواند زمین را نابود باید حداقل از ۱۰ سال پیش قابل رصد می‌شد و اگر قرار باشد در چند روز آینده به زمین برخورد کند، هم اکنون باید در آسمان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد، در صورتی که چنین سیاره یا ستاره‌ای وجود ندارد.

شهبازیان پیرامون ادعای جذب زمین در سیاهچاله‌های خورشید و تاریکی جهان نیز می‌گوید: طبق نظر منجمین اینکه سیاره زمین توسط سیاهچاله‌های خورشیدی جذب شود و سه روز در تاریکی مطلق قرار بگیرد و همین تاریکی باعث نابودی آن شود، می‌گویند ما آنقدر به خورشید نزدیک نیستیم که جاذبه خورشید روی ما تأثیر داشته باشد؛ اگر جاذبه خورشید باعث جذب زمین می‌شد ما در طول چند میلیارد سال عمر زمین آنقدر به خورشید نزدیک می‌شدیم که گرمای هوا حیات را از بین می‌برد.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به ادعاهایی در مورد پیش‌بینی نوستراداموس ادامه می‌دهد: تمامی افرادی که در مورد فضای نوشته‌های نوستراداموس تحقیق و سخنان وی را ترجمه کرده‌اند، می‌گویند سخنانی که به نوستراداموس نسبت داده شده در متن اصلی کتاب وی وجود ندارد، این مسئله توسط نسخه‌شناسان نیز مورد تأیید قرار گرفته است؛ البته نوستراداموس در نوشته‌هایش به نمادهایی اشاره دارد که می‌توان آن را به ده‌ها نفر نسبت داد؛ گفته‌های وی نیز به اثبات نرسیده مثلاً در مورد شارل نهم، نوستراداموس گفته بود که وی ۹۰ سال عمر خواهد کرد در صورتی که شارل در ۲۴‌سالگی مرد.

در ضمن کسانی که به درست بودن ادعاهای نوستراداموس اعتماد و اعتقاد دارند باید به این نوشته‌اش که در یکی از سانتوری‌هایش در مورد فراگیر شدن اسلام در جهان و حاکم شدن ایران بر دنیا اشاره کرده است، هنوز این اتفاق رخ نداده و باید منتظر رسیدن آن روز باشیم.

فقط ضعیف‌الایمان‌ها وحشت می‌کنند

استاد سید هادی خسرو شاهی در مورد ترویج این گونه اعتقادات در سطح جهان با اشاره به اصول فکری اسلام و بحث مهدویت می‌گوید: «مطلقا این باور‌ها با عقاید اسلامی همخوانی ندارد، چه برسد به مسئله مهدویت؛ ظهور حضرت حجت چیزی نیست که در طی یک یا دو روز اتفاق بیفتد و به انجام برسد؛ باور ما این است که حضرت حجت قیام خواهد کرد و دنیا را پر از عدل و قسط خواهند نمود.»

استاد خسروشاهی ادامه می‌دهد: بیان این گونه شایعات برای تضعیف اعتقاد مذهبی مردم و شک آنها به عقاید دینی مطرح می‌شود.

وی می‌افزاید: این گونه بحث‌ها در میان متدینین خریداری ندارد اما ضعیف‌الایمان‌ها با شنیدن آنها به وحشت می‌افتند که دنیا به آخر رسیده است؛ مردم باید توجه کنند که نباید به تبلیغات دروغینی که توسط ماهواره‌ها منتشر می‌شود، اعتماد کنند؛ مطمئن باشید این روز [۲۱ دسامبر] می‌آید و می‌گذرد و هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد.

۵۰ سال پیش هم همین دروغ‌ها را گفتند

حجت الاسلام علی اکبر مهدی‌پور، دیگر پژوهشگر دینی در خصوص بحث اعلام روز خاصی برای پایان جهان می‌گوید: این شایعات هر چند سال یک بار مطرح می‌شود؛ بیش از ۵۰ سال پیش بود که شایعه شد در روز پنج‌شنبه‌ای ساعت چهار بعد از ظهر دنیا به پایان می‌رسد.

این خبر در میان مردم پخش شد، مؤمنین اعتنایی به آن نکردند اما بسیاری از مردم ترسیدند، حتی به یاد دارم همسایه ما به حیاط خانه‌اش آمده بود که اگر قرار است زلزله‌ای بیاید زیر آوار خانه نماند اما اتفاقی رخ نداد.

ما در اسلام به قیام حجت قائم(عج) اعتقاد داریم و بعد از آن نیز بحث رجعت وجود دارد؛ به همین دلیل است که این‌گونه صحبت‌ها در نظر ما فقط شایعه است؛ اهل سنت نیز به حدیث معتبری از رسول الله ‌(ص) استناد می‌کنند که اگر حتی یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا حضرت حجت‌(عج) قیام کنند.

حجت الاسلام مهدی پور می‌افزاید: مذاهب مسیحی نیز به مانند ما بحث رجعت حضرت عیسی‌(ع) را قبول دارند؛ ما می‌گوییم حضرت عیسی(ع) در کنار حضرت قائم(عج) رجعت خواهند کرد و مسیحیان می‌گویند آن حضرت ظهور خواهند نمود و منجی مسیحیت خواهد شد؛ بنابر این، کلیسا و مسیحیت نیز با اعلام خرافاتی مانند پایان دنیا در چنین روزی مخالف هستند.

چند روز بیشتر به فرا رسیدن ۲۱ دسامبر باقی نمانده است؛ با توجه به ادعاهای مشابه در مورد به پایان رسیدن جهان که پیش از این از سوی کشیش امریکایی مطرح شده بود همگی دروغ از آب درآمد باید منتظر باشیم و ببینیم وقتی دروغ جدید غربی‌ها هم بر ملا شد چه کسانی حاضرند حرف‌هایی را که توسط مدعیان دروغین غربی یا شرقی منتشر می‌شود را باز هم باور کنند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد