مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی با باراک اوباما: هواپیمامومیخوام

طنز/ گفتگوی اختصاصی وبلاگ مصطفی قهرمانی با باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا:

گریه هایم را ببینید و

هواپیما را پس بدهید...


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): باراک اوباما در گفتگو با خبرنگار این وبلاگ گفت: از ایران    می خواهم هواپیما را پس دهد. این همه گریه ام را در نیاورید، هواپیما را پس بدهید. جان اوباما اصلا نه، جان پسرم هواپیما را پس بدهید. بابا درکم کنید دیگر. همسرم چند روزی میشه که در را به رویم بسته و به خانه راه نمی دهد. دیگر هیچ کس تحویلم نمی گیرد در آمریکا. خاک برسرم شد رفت.


 اختصاصی کوله بار: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد یک هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد که بعدها مشخص شد که آن، پهپاد جاسوسی RQ170است.(آخ جوون بازم پیروز شدیم و دماغشان را به خاک مالیدیم)
عالم گیر شدن خبر شاهکار نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در جنگ الکترونیک و به دست آوردن پهپاد جاسوسی آمریکایی بازتاب زیادی در رسانه های خارجی داشت. مسئولان و مقامات آمریکا تا چندین روز منکر این خبر می شدند و اعتقاد داشت که خبرشایعه ای بیش نیست تا اینکه بعد از پخش تصویر هواپیما از رسانه ملی ایران، به صدق این خبر اذعان کردند و همین موضوع، واکنشهای جالبی را در پی داشت.(بیچاره ها از تعجب زبانشان بنده آمده بود و نمی توانستند نفس بکشند چه برسد به اینکه حرف بزنند. دست کسانی که زحمات زیادی در حراست از این خاک می کشند، درد نکند.) بعد از مدت کوتاهی، زمزمه درخواست عجیب و غیرمعمول باراک اوباما از جمهوری اسلامی مبنی بر پس دادن پهپاد دستگیر شده، به گوش رسید. (بیچاره نمی داند حالا چه کند؟) البته مسلما خواسته اوباما بیشتر از اینکه جنبه های سیاسی و دیپلماتیک داشته باشد، شبیه به یک لطیفه سیاسی است. هرچند رئیس جمهور آمریکا اصرار زیادی برای پس گرفتن این هواپیما دارد، مسئولان ایران، با جدیت زیادی اعلام کردند که این هواپیما جزو غنیمت های جنگی است و به خاطر نفوذ و جاسوسی آمریکا در خاک ایران، از این کشور شکایت خواهند کرد.(دم مسئولان ایران گرم. خوب جوابشان را دادند. جواب دندان شکنی دادند.) حالا این ایران است و این آمریکا و این خواسته باراک اوباما که پشت گوش انداخته می شود. به همین دلیل پایگاه اطلاع رسانی کوله بار تصمیم گرفت مصاحبه ای با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا (شیطان بزرگ) انجام دهد که خواندنش خالی از لطف نیست.(چه عجب خبرنگار این سایت فکرش رسید که الان باید یقه اوباما را بگیرد.)

*** آقای اوباما، اخیرا شنیده شده که شما از ایران درخواست داشتید تا هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را به شما بازگرداند. در این خصوص توضیح می فرمایید؟

(باراک اوباما در حالی که اشک هایش را با دستمال کاغذی پاک می کند با صدای لزران سخن می گوید)

بله، من در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق در واشنگتن اعلام کردم که کشورم منتظر پاسخ از ایران است تا هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که هفته گذشته در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک ایران، به تصرف نیروهای نظامی ایران درآمده را به ما پس دهد. (کوله بار: هاها درخواست خنده داری بود)

*** به نظرتان این درخواستتان مورد موافقیت ایران قرار می گیرد؟

به خدا غلط کردیم. خدایی اگر قول بدهی که این موضوع بین خودمان بماند، می گویم. ما این هواپیما را فرستادیم تا در خاک ایران جاسوسی کند و الان اطلاعات زیادی از ایران در خودش ذخیره شده دارد اما از شانس بد، حالا این نیروهای سپاه که از همان اول دماغمان را به خاک مالیدند، آن را تصاحب کردند. ما الکی گفتیم که این هواپیما از مسیر خود خارج شده و در خاک افغانستان بوده است اما دروغمان لو رفت و نتوانستیم دروغمان رابه افکار عمومی جهان بازتاب بدهیم. همه فهمیدند که رفته بودیم جاسوسی و از اینکه جاسوسی آمریکا به همین راحتی لو رفته، موجب مضحکه کشورهایی همچون روسیه و چین شده است. آبرویمان رفت بابا! به همین دلیل، خواستم به ایران بگویم هواپیما را پس دهد تا به جهان نشان دهیم قدرتمندیم و ایران مجبور است این هواپیما را پس دهد اما انگار حرف های پوچ ما اثرگذار نبوده و ایران قبول نمی کند. خلاصه اینکه خاک بر سرمان شد. (کوله بار: تازه فهمیدی خاک برسرتان شده است)

*** به نظرتان اگر ایران این هواپیما را پس ندهد چه می شود؟

خلاصه بهت بگویم که خاک بر سرمان می شود. کلی هزینه کردیم و آنقدر فحش و ناسزای مردم آمریکا در جنبش وال استریت را به گوش خریدیم تا از گلوی آنها ببریم و این هواپیما را بسازیم. حالا بدبخت شدیم. از طرفی شکم های مردم آمریکا که به نظام سرمایه داری معترض هستند، خالی است و از طرفی هزینه اش که منجر به ساخت این هواپیما شد، دست ایران است. خسارت 44میلیارد دلاری آمریکا از شکار RQ-170 توسط ایران به نظرت نشان دهنده بدبختی ما نیست. بدبخت شدیم بابا...(اینجا اشک های اوبا سرازتر می شود...)

***شکار این هواپیما چه خطراتی برای آمریکا دارد؟

(اندکی سکوت می کند. نفس عمیقی می کشد) مثلا شما نمی دانید دیگر... شما که خودتان صاحب قلم هستید و سرو کارتان با رسانه های داخلی و خارجی کشورتان است. حتما می خواهید خودم بگویم تا زخمم بیشتر شود. باشه. اشک هایم را ببین و تا آخر حرفهایم برو. حتما در خبرها خواندید که شکار مدرنترین پرنده جاسوسی آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران، واشنگتن را با خطر امنیت ملی مواجه خواهد کرد چراکه با در اختیار داشتن این پهپاد پیشرفته، ایران نه تنها بر مدرن ترین شیوه‌های جاسوسی سازمان سیا نیز دست خواهد یافت، بلکه بواسطه شباهت این پهپاد با جنگنده پیشرفته و رادارگریزی مانند B2، بزرگترین ضربه را به گران ترین و محرمانه ترین پروژه هوانوردی ارتش آمریکا وارد خواهد کرد و شناسایی و هدایت پهپاد آمریکایی در ایران، باعث هدر رفتن این رقم نجومی خواهد شد چرا که دیگر کسی شک نخواهد داشت که وقتی جمهوری اسلامی ایران توان شناسایی، نفوذ و هدایت پهپاد RQ-170 را داشته باشد، بدون شک می تواند در شناسایی با جنگنده رادارگریزی مانند B2 که بیشترین شباهت را با RQ-170 دارد، نیز موفق باشد؛ جنگنده ای که ایالات متحده آمریکا بواسطه ویژگی رادارگریزی و قدرت تخریب، بیشترین حساب را در نبرد با کشورهای دشمن روی آن باز کرده است. خلاصه اینکه اگر همین طور در عملیات های ضد ایرانی شکست بخوریم، معلوم نیست چه بر سرمان خواهد آمد.(کوله بار: مشخصه که کم آوردید.)

***شنیدیم که ایران قرار است به دلیل تجاوز شما به خاک کشورمان، از شما شکایت کند؟


بله. بدبختی یکی دو تا که نیست. آمدیم پرونده هسته ای ایران را به چالش بکشیم، بحث این هواپیما پیش آمد. دیگر پول نداریم رشوه بدهیم. ایران تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به خاک خود را نقض قوانین بین المللی دانسته و به سازمان ملل اعتراض کرده است. همین چند وقت پیش، یکی از مسئولان سازمان ملل در گوشم گفت، بابا این همه صوتی ندید. من دیگر چقدر از شما الکی حمایت کنم. همه فهمیدند که دستمان توی یک کاسه است. نمی دانم والا چه کنیم؟

***به نظرتان، ایران چه ضربه هایی را از طریق این هواپیما می تواند به شما وارد کند؟

این هواپیمای جاسوسی آمریکا که به جانور قندهار مشهور است، معروف‌ترین دستاورد اطلاعاتی سیا برای جاسوسی از کشور‌ها محسوب می شد و ما نگران دستیابی ایران، چین و روسیه به فناوری این هواپیماییم. دلمان خوش بود در سازمان ملل حق ‎«وتو» داریم اما این روسیه و چین همیشه با بعضی از طرفداری های خود از ایران، مانع کارمان می شدند که قطعنامه های ضدایرانی بیشتری صادر کنیم. حالا اگر هر سه کشور به این فناوری دست پیدا کنند، خودتان فکرش را  بکنید چه میشود. به قول ترک زبان های خودتان دَدَ یاندی.(پدرمان در می آید)

***چندی پیش نایب ریئس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفته بود که درخواست شما برای گرفتن این هواپیما مسخره است.نظر شما چیست؟

اوه. این سردار کوثری را می گویید؟ این همان فرمانده لشگر 27 در زمان جنگ است؟ هر موقع اسمش می آید یاد کارهای شهید همت و دیگر فرمانده های لشگر 27 می افتم.این لشگر دهن عراق را با عملیات های خودش صاف کرد. صدام گور به گور شده چندین بار گزارش داده بود که لشگر 27 با عملیات هایش باعث شکست ما شده است. نمی دانم چرا امثال شهید همت و دیگر فرمانده های این لشگر هیچ وقت از مرگ ترسی نداشتند؟ سردار کوثری هم یکی از آنهاست. گاومان زایید. بدبخت شدیم رفت.خاک برسرمان شد. بوش(رئیس جمهور اسبق) کجایی که گند زدم.

***سردار کوثری در زمینه تجاوز به خاک ایران اعلام جرم کردند، حتما شنیده اید؟

بله‎، شنیده ام که سردار کوثری گفته اند درخواست من یک حرف بیربط است و نیازی به پاسخگویی هم ندارد و این ماجرا کاملاً مشخص و جرم آمریکا در آن کاملاً مشهود است. هیچی دیگر. از چنین رهبری چنین نماینده هایی بعید نیست. اگر رهبر این همه نترس باشد، حتما نماینده هایش هم نترس هستند. این نترس بودن مردم ایران همیشه باعث بدبختی ما بوده است.

 


***به نظرتان بازپس گیری این هواپیما غیرمنطقی نیست؟

خودمان هم می دانیم غیرمنطقی است اما چاره ای نداریم. قانون هم حق را به ایران می دهد و ما نمی دانیم که چطور می توانیم قانون را دور بزنیم. خاک بر سر این سران ارتش ما که با این کارشان، ما را توی فشار گذاشتند. خاک بر سرشان.


*** به نظرتان ایران با استفاده از این هواپیما چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

به دلیل زمین گیر کردن این هواپیما به وسیله جمهوری اسلامی ایران یک اقدام پیچیده‌ی نظامی و نشانگرتوانایی بالای  ایران در زمینه ی ورود جنگ الکترونیکی است این امکان وجود دارد که ایران از این پروسه برای افزایش سقف چانه زنی با غرب و آمریکا استفاده نماید. باید قبول کنیم که در حال حاضر ایران به عنوان بازیگر برتر منطقه  شناخته شده و دارای امکانات نظامی بسیار بالایی است و می تواند غرب و آمریکا  را مورد تهدید قرار دهد.

 ***برخی نشریات آمریکایی درخواست شما از آمریکا مبنی بر بازپس گیری این هواپیما را به مسخره گرفته اند. آیا این مجلات را خوانده اید؟

بله. همین مجلات داخلی آبرویم را برده است. اگر نشریات ما این چنین می نویسند، چه برسد به نشریات خارجی مخصوصا ایرانی. فقط جون مادرت وقتی داری این مصاحبه را تنظیم می کنی، به نفع من بنویس و تو هم دیگر مرا مسخره نکن. نشریه تحلیلی امریکن اسپکتیتور نوشت که درخواست من از ایرانی ها برای برگرداندن هواپیما مضحک و خنده دار است و احتمالا این سخن اوباما حسابی موجب خنده مقامات سپاه ایران شده است. فکرش را بکنید! سردار جعفری، سردار سلامی، سردار نقدی، سردار فضلی و دیگر سرداران و مسئولان رده بالای سپاه و بسیج در دیدارهای خودشان کلی به این حرفم خندیدند. فقط خدا کند سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، خبر مضحک درخواست مرا توی دهان راویان دفاع مقدس که هر سال به میلیون ها نفر از زائران راهیان نور روایت گری می کنند، نیندازد وگر همه ایران به من می خندد. اگر این گونه شود‏، دانش آموزی هم که به سفر راهیان نور رفته‏، به ما می خندد.

***حتما مصاحبه سردار سلامی که از تلویزیون ایران پخش شده را دیدید یا خبرش را شنیدید. نظرتان درباره سخنان جانشین فرمانده سپاه چیست؟

بله، سردار سلامی گفت که کشور ایران، جزو دومین کشور در حوزه فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین است. وی تصریح کرد که ایران هواپیمای رادارگریزی دارد که از فناوری بومی و کامل استیلز (رادار گریزی) بهره‌مند بوده و توسط دقیق‌ترین سامانه‌ها تست شده و قابلیت ده‌ها ساعت پرواز مداوم را دارد و این نشان دهنده  قدرت ایران است. خلاصه اینکه ما که فکر می کردیم به راحتی می توان به ایران نفوذ کرد، حالا از ترس جای خودمان را خیس کردیم.


***اگر در پایان حرفی دارید برایمان بگویید؟

از ایران می خواهم هواپیما را پس دهد. این همه گریه ام را در نیاورید، هواپیما را پس بدهید. سردار سلامی، سردار جعفری، سردار نقدی، سردار فضلی، من شما را می شناسم و می دانم دوست دارید مرا زیر پا له کنید، ولی جان اوباما اصلا نه، جان همسرم هواپیما را پس بدهید. بابا درکم کنید دیگر. همسرم چند روزی میشه که در را به رویم بسته و به خانه راه نمی دهد. دیگر هیچ کس تحویلم نمی گیرد در آمریکا. خاک برسرم شد رفت.

انتهای پیام/

مصاحبه : مصطفی قهرمانی

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد