مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

انوشیروان ارجمند:دست خط آقا به دلیل تئاتر شگرد آخر به من اهدا شد

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با انوشیروان ارجمند:

دست خط آقا به دلیل تئاتر

« شگرد آخر» به من اهدا شد 


این بازیگر سینما و تلویزیون به وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت: در زمان جنگ، با گروه تئاترمان برای اجرای نمایش به جنوب رفتیم. وقتی تئاتر شروع شد، خنده به لبان رزمنده ها نقش بست و همین برایمان بس بود که بدانیم در اجری نمایش موفق بوده ایم. جبهه مکانی معنوی و خاص بود. بعد از پایان اجرای نمایش رزمنده ها به میان ما می آمدند و با هم شوخی می کردیم. گویی که سالهاست همدیگر را می شناسیم.  

انوشیروان ارجمند در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی‌(خبرنگار) گفت:
بدون شک دفاع مقدس و دفاع از این سرزمین پهناور هرگز از اذهان دور نخواهد شد. چه ایثارگرانی بودند که به خاطر این آب و خاک و به خاطر حفظ این سرزمین و حفظ شئونات به جبهه رفتند و شهید شدند و در مقابل دشمن چنان پایداری کردند که دوست و دشمن برگی نو در حافظه خود افزود. برادران ارزشمندی بودند که اکنون در کنار ما نیستند ولی یاد و خاطره شان  فراموش نشدنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به اجرای نمایش تئاتر می پرداخته است، گفت:
سال 65 نمایش "شگرد آخر" را در تئاتر شهر تهران به اجرا در آوردم. روند نمایش درباره موضوع دفاع مقدس و جبهه بود که با هدف شناخت بیشتر مسائل و مصیبت های دلاورمردانمان اجر می شد. نمایش با موفقیت اجر شد، طوری که نهاد ریاست جمهوری زمان(حضرت آیت الله خامنه ای)، در کتاب "هنر از دیدگان مقام معظم رهبری" از آن نیز سخن به میان آورده است و همان سال، دست خط ایشان به من اهدا شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد:
در زمان جنگ، با گروه تئاترمان برای اجرای نمایش به جنوب رفتیم. وقتی تئاتر شروع شد، خنده به لبان رزمنده ها نقش بست و همین برایمان بس بود که بدانیم در اجری نمایش موفق بوده ایم. جبهه مکانی معنوی و خاص بود. بعد از پایان اجرای نمایش رزمنده ها به میان ما می آمدند و با هم شوخی می کردیم. گویی که سالهاست همدیگر را می شناسیم.

ارجمند با اشاره به اینکه در طول تاریخ این مملکت هجوم های مختلفی به سمت کشورمان صورت گرفته است، گفت:
در طول تاریخ، این مملکت هجوم های مختلف و ستم های بی شماری را تحمل کرده است و هرگز سر تسلیم فرود نیاورده است. در نمایش من هم این موضوع نشان داده شد که این ملت که این ملت با انگیزه و مقتدارانه در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

وی معتقد است که دفاع مقدس را باید با زبان هنر به جوانانمان بیاموزیم. وی در این باره اذعان داشت:
به اعتقاد بنده که سال ها در تئاتر و سینما به ایفای نقش پرداخته ام، ما باید دفاع مقدس را با زبان هنر به جوانانمان نشان دهیم. اگر هنرمندانه و توصیف گرایانه بتوانیم ارزش های دفاع مقدس را بیان کنیم، به راحتی می توانیم این فرهنگ را در میان مردممان نهادینه کنیم. باید با دقت و ریز بینی این مسائل مطرح شود تا ذهنیت مردم ما درباره جنگ، مخدوش نشود.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان خاطر نشان کرد:
ما همیشه از مولای متقیان امام علی (ع) تصویری در ذهن داریم که نمایی در دلمان است و این تصور همیشه در ذهنمان ماندگار است.دفاع مقدس هم طوری باید در ذهن جوانانمان ماندگار شود که همیشه تصویری ثابت از ایستادگی،ِ مقاومت، یکپارچگی، ایثار و شهادت و... داشته باشد. کشور ما همیشه برگرفته از رشادت ها و شجاعت های شهدایی همچون شهید ابراهیم همت و مهدی باکری و دیگر است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد