مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با مجید اخشابی:

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با مجید اخشابی:

 
قطعه "یاد من باش" را تقدیم


به پسرخاله شهیدم کردم
 


اخشابی به وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:  در طول جنگ، پسرخاله ام محسن به شهادت رسید. خانواده اش در حال آماده کردن مقدمات ازدواجش بودند و او اواخر دوره های سربازی اش را پشت سر می گذاشت که سال  67 در عملیات مرصاد به شهادت رسید.


این خواننده کشورمان در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت: آزادی شهر خرمشهر یکی از وقایعی است که همیشه آن را به یاد دارم. روزهای جنگ، روزهای شاد وغمگینی بودند که گاهی با دلهره و نگرانی سپری می شد. من آن زمان، درک زیادی از جریانات سیاس و فرهنگی کشورنداشتم و فقط از طریق رسانه ها اخبار را می شنیدم و در آن شرایط حساس، شنیدن خبرهایی همچون آزادی خرمشهر خیلی برایمان مهم و حیاتی بود.


اخشابی ادامه داد:

در روزهای جنگ، من و خانواده ام در شهسوار مازندران زندگی می کردیم. شهرمان زیاد در معرض بمباران های هوایی قرار نداشت. بستگان مادرم که در تهران زندگی می کردند، گاهی برای رهایی از استرس بمباران های هوایی تهران به خانه ما می آمدند. پدرم باغ بزرگی داشت که از پدرش به ارث برده  بود و آنها به آنجا می رفتند.


وی در ادامه با اشاره به اوضاح و احوال آن روزهای شهرشان گفت:

در مدرسه مان، در طول سال با همکلاسی هایی مواجه می شدیم که تازه از شهرستان های کشور یا تهران آمده بودند. شرایط  طوری بود که از شهرهای دیگر به شهر ما می آمدند و خودشان را با فرهنگ ما وقف می دادند و همه این ها به دلیل رهایی از استرس بمباران های هوایی بود.


این خواننده کشورمان با بیان اینکه پسرخاله اش را در دوران دفاع مقدس از دست داده است، گفت:

در طول جنگ، پسرخاله ام محسن به شهادت رسید. خانواده اش در حال آماده کردن مقدمات ازدواجش بودند و او اواخر دوره های سربازی اش را پشت سر می گذاشت که سال  67در عملیات مرصاد به شهادت رسید. ما 40 روزی از او خبری نداشتیم و نگرانش بودیم. خانواده اش می خواستند برای یافتنش به جنوب بروند که خبر شهادتش را دادند او 21سال بیشتر سن نداشت. همرزمانش می گویند که در جبهه، از همه می خواهد که به پشت جبهه بروند و خودش در خط می ماند و شهید می شود. پدرش همیشه به این شجاعت محسن افتخار می کرد و می گفت: پسرم لایق شهادت بود. به یاد دارم، یک بار از جبهه مرخصی گرفته بود و سرزده به خانه ما آمد وبا این کارش خیلی غافلگیر شدیم.


مجید اخشابی با اشاره به یکی از سروده هایش افزود:


 "یاد من باش" قطعه ای احساسی و عاشقانه است که برای شهدای کشورمان تقدیمش کردم، مخصوصا پسرخاله ام که رفت و ما را تنها گذاشت.


وی در ادامه با بیان اینکه ایران در طول جنگ بارها مورد حملات شیمیایی عراق قرار گرفته، گفت:

ایران در طول جنگ تحمیلی سختی های زیادی را پشت سر گذاشت. بمباران های شیمیایی عراق علیه  ایران جزو جنایت های جنگی محسوب می شود که هنوز هم ما تاوانش را پس می دهیم. ایران در زمینه اطلاع رسانی وقایع جنگ باید فعالیت گسترده تری انجام دهد تا نسل های امروزی نسبت به آن روزها اطلاعات زیادی کسب کنند. چند سال گذشته که برای اجرای کنسرت به هیروشیما رفته بودیم، برای ادای احترام به جایی که آمریکا بمب اتمی را زده بود، رفتیم. کشور ما هم با نصب نمادهای در مناطق جنگی می تواند حماسه های آن روزها را به نسل های امروزی بیشتر بشناساند.امیدوارم تمام افکار و اراده هایمان در مسیر ادامه تفکر و سیره شهدا باشد.


اخشابی در پایان خاطر نشان کرد:

پسرخاله ام را خیلی دوست داشتم و هنوز هم خاطراتش برایم شیرین است. خاله ام چند سال گذشته به رحمت خدا رفت اما همیشه یاد فرزندش را در دل داشت. به نظر بنده، خانواده های شهدا جزو افرادی هستند که سختی های جنگ را پس از جنگ هم متحمل شدند و باید همیشه از آنها سپاسگذار باشیم.


انتهای پیام

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 14 مهر 1390 ساعت 11:35 http://afkareman.blogsky.com

درود بر شما.
مطالب خوبی بود. از وبلاگ منم بازدید کن مطالبی رو در مورد دفاع مقدس نوشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد