مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با محسن قاضی مرادی:

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی با محسن قاضی مرادی:

فیلم های دفاع مقدس هنوز به

نقطه ایده آل دست نیافته است
این بازیگر سینما و تلویزیون به وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت: بعد ازاینکه جنگ تمام شد، در فیلم" سرود خاک" ایفای نقش کردم. این فیلم درباره بازدید عده ای دانش آموز از مناطق جنگی بود که من در اینجا راننده آمبولانس بودم. فیلم های جنگی زیادی دیده ام اما معتقدم که سینمای دفاع مقدس کشورمان هنوز صد در صد به نقطه ایده آل خود دست نیافته است.


محسن قاضی مرادی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) از حال و هوای آن روزها برایمان گفت:
در زمان جنگ، هر کس کاری از دستش بر می آمد برای دفاع انجام می داد. من بمباران های هوایی تهران را به خوبی به یاد دارم. خانه مان زیر زمینی داشت که هر موقع وضعیت خطرناک اعلام می شد، به آنجا می رفتیم و پناه می گرفتیم. آن روزها، زندگی کمی سخت بود و اکثرا در اضطراب و نگرانی بودیم که سرانجام جنگ چه می شود؟

وی در ادامه به حضورش در جبهه اشاره کرد و افزود:
من به عنوان کارشناس امور فرهنگی در اداره ای مشغول به کار بودم که تصمیم گرفتم به جبهه بروم. بعضی از    رزمنده ها در جبهه خیلی علاقه داشتند که در حین جنگ، درسشان را هم ادامه دهند. من به عنوان یکی از افراد برگزار کننده کنکور به جنوب رفتم و در آنجا برای رزمنده ها امتحان برگزار کردیم.

این بازیگر سینما درباره ایفای نقشش در فیلم سینمایی سرود خاک گفت:
بعد ازاینکه جنگ تمام شد، در فیلم" سرود خاک" ایفای نقش کردم. این فیلم درباره بازدید عده ای دانش آموز از مناطق جنگی بود که من در اینجا راننده آمبولانس بودم. من فیلم های جنگی زیادی دیده ام اما معتقدم که سینمای دفاع مقدس کشورمان هنوز صد در صد به نقطه ایده آل خود دست نیافته است. ما باید با فیلمنامه هایی قوی تر بتوانیم به موضوع جنگ اشاره کنیم و فیلم بسازیم، به طوری که فرهنگ دفاع مقدس در میان مردممان نهادینه شود.

مرادی معتقد است که ایران همانند کشورهای خارجی باید فیلم های جنگ را طوری بسازد که برای مردم کشورهای دیگر هم جذابیت داشته باشد. وی در این باره می گوید:
آلمان برای نشان دادن جنگ جهانی دوم فیلم های زیادی ساخته است و دیگر کشورها هم از این فیلم ها دیدن کردند. ما باید به سمتی پیش برویم که فیلم های دفاع مقدس ما خریدار خارجی داشته باشند و خارجی ها هم مشتاق باشند که از آن اطلاعات داشته باشند. ما باید اولا فیلم هایی بسازیم که مردم را با حققت جنگ آشناتر سازد و دوما اینکه مردم جهان هم اطلاعاتی درباره جنگ ما کسب کنند.

وی استفاده عراق از سلاح های شیمیایی را یکی از بزرگترین جنایات تاریخ بشریت خواند و افزود:
عراق در طول جنگ، از سلاح های شیمیایی استفاده کرد که اگر او خدا را می شناخت، انسانیت داشت، هیچ وقت این کار را نمی کرد. ماهنوز هم داریم می جنگیم و هر بار که خبر شهادتش جانباز شیمیایی را اعلام می کنند این به معنی حضور داشتن در جنگ است.بعضی از خانواده ها همچنان چشم به انتظار فرزندشان هستند که روزی برگردد و این یعنی اینکه با اینکه سال هاست از پایان جنگ گذشته است اما همچنان تبعاتش را در جامعه داریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه خاطر نشان کرد:
من با اینکه در آن روزها پدرم پیر بود و با رفتنم به جبهه مخالفت می کرد، برای ادای دین خود به مملکتم به جبهه رفتم تا سهمی در حراست از خاک کشورمان داشته باشم و روزی با افتخار سینه ام را جلو بدهم و بگویم ایرانی ام. همه ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم و کشورهای جهان هم فهمیدند که هرگز نمی توانند هویت ایرانی بودن را از ما بگیرند و ما با کمترین سلاح های نظامی در مقابلشان ایستادگی کردیم تا این موضوع را به آنها بفهمانیم.

قاضی مرادی در پایان افزود:
امیدوارم  حالا که موضوع جنگ نرم دشمن در میان است، همه ما با بصیرت افزایی بتوانیم در مقابل هجوم فرهنگی دشمن مقابله کنیم و در این عرصه هم ناامیدش کنیم تا بفهمد ما همیشه پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد