مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با مجید مظفری:

گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با مجید مظفری:

سلاح ایمان رمز پیروزی ما

در دفاع مقدس بود


این بازیگر سینما و تلویزیون به وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت: در طول مدتی که جبهه بودم، به چشم می دیدم که رزمنده های ما با کمترین امکانات موجود، بزرگترین رشادت ها و حماسه ها را خلق می کنند. ما ادوات جنگی مجهزی نداشتیم در حالی که عراق با تجهیزات پیشرفته به جنگ با ما آمده بود و چندین کشور کمکش می کردند سلاح اصلی رزمنده های ما، ایمان بود.

مجید مظفری به وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:

در زمان جنگ، من کار تئاتر انجام می دادم. سال 63 بود که به اتفاق همکارانم، برای اجرای تئاتر نمایشی به جنوب رفتیم تا برای رزمنده ها اجرای نمایش کنیم. عنوان نمایشی " بارس گل گل " بود که موفق شدیم آن را در شهرهایی مثل قصر شیرین، اسلام آباد و... اجرا کنیم.

وی ادامه داد:
وقتی نخستین بار وارد جبهه شدیم، حس و حال عجیبی داشتم. رزمنده ها با دیدن من و گروه نمایشی خوشحال شدند. به خاطر دارم وقتی تازه وارد قصر شیرین شده بودیم، برای استراحت شبانه مجبور بودیم در مدرسه ای بمانیم. در آنجا هیچ امکاناتی نداشت و حتی پتو نبود که شب خودمان را دور آن بپیچیم. جبهه سختی های خاص خودش را داشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطره اش را ادامه داد:
به یاد داریم، وقتی کار اجرای برنامه نمایشی را در جبهه شروع کردیم، یکی از رزمنده ها پا برهنه از خط اول برای دیدن این نمایش آمده بود و این نشان می داد که رزمنده ها به این برنامه ها علاقمندند. در طول مدتی که در جبهه و مناطق جنگی بودم، خاطرات زیادی در خاطرم مانده است. در جنوب، شبی با یکی از دوستانم برای استراحت به مسجدی رفتیم. در آنجا دو رزمنده خوابیده بودند و ما به این دلیل با صدای بلند صحبت نمی کردیم. مشخص بود که خیلی خسته شده اند که این گونه آرام به خواب رفته بودند. صبح فردایش فهمیدیم که آن دو نفر شهید شده اند و ما خیال می کردیم که خوابند. خیی تعجب کرده بودم وهرگز تا به امروز این صحنه را از یاد نبرده ام. ما آن شب همنشین دو شهید بودیم و خودمان خبر نداشتیم.

مظفری با اشاره به حس و حال معنوی جبهه گفت:
جبهه حال و هوای خاصی داشت، رفتار رزمنده ها با گروه نمایشی ما عالی بود. گاهی جمع می شدیم و عکس یادگاری می انداختیم.

وی معتقد است که تنها عاملی که باعث پیروزی ما در برابر عراق شد، سلاح ایمان و توکل به خدا بود. مظفری گفت:
در طول مدتی که جبهه بودم، به چشم می دیدم که رزمنده های ما با کمترین امکانات موجود، بزرگترین رشادت ها و حماسه ها را خلق می کنند. ما ادوات جنگی مجهزی نداشتیم در حالی که عراق با تجهیزات پیشرفته به جنگ با ما آمده بود و چندین کشور کمکش می کردند سلاح اصلی رزمنده های ما، ایمان بود.

کارگردان کشورمان ادامه داد:
 ما با سلاح ها تقوا و ایمانمان توانستیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم و این موضوع به وضوح در طول جنگ به نمایش در آمده شد. عراق از خمپاره هایی استفاده می کرد که نه صدا و نه بود داشت و رزمنده های ما را غافلگیر می کرد اما در پایان دیدیم که ایمان بچه ها بود که توانستیم در مقابل این همه زورگویی ایستادگی کنیم.

مظفری معتقد است که اگر ما در طول جنگ ایستادگی نمی کردیم، هویت دینی مان را از دست می دادیم. وی در این باره گفت:
تصور اینکه اگر ایستادگی نمی کردیم چه می شد هم برایمان سخت و غیر قابل تصور است. یقینا اگر ایستادگی نمی کردیم الان نمی توانستیم با افتخار نام ایرانی بودن را به زبان بیاوریم و کشورمان هویت اصلی و دینی خودش را از دست می داد. فکر می کنم صبر و بردباری خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران مهمترین راه در تداوم کشور است. این ها سرمایه های کشورمان هستند که با تکیه به آنها می توانیم و یادآوری آن روزهای حماسه آفرین می توانیم قدر میهمنان را بیشتر بدانیم.

این بازیگر کشورمان در پایان خاطر نشان کرد:
من به موضوع دفاع مقدس علاقه زیادی داریم و تا به حالا در فیلم هایی مثل عبور از مین ایفای نقش کرده ام. امیدوارم سریال ها و فیلم های سینمایی کشورمان در جهتی حرکت کند که بتواند نسل های امروزی را با رشادت ها و حماسه های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا کند تا بدانند که این آرامش امروزی حاصل سختی های گذشتگان ما است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد