مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگوی اختصاصی وبلاگ مصطفی قهرمانی با شهرام عبدلی:

گفتگوی اختصاصی وبلاگ مصطفی قهرمانی با شهرام عبدلی:

بمباران هوایی تهران و

تعطیلی مدارس


این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی  گفت: چیزی که بیشتر از آن روزها به یاد دارم، بمباران هوایی تهران است. در آن روزها ما در خانی آباد(جنوب تهران) زندگی می کردیم که به دلیل خطر بمباران ها، مدارس در یک دوره ای تعطیل شده بود و گاهی تلویزیون برنامه های آموزشی کتاب های درسی می گذاشت و از این طریق درس یاد می گرفتیم.
 

شهرام عبدلی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:
در دوران جنگ، پدر و عمویم علاقه خاصی برای رفتن به جبهه داشتند. پدرم هر چند وقت یکبار از طرف اداره اش داوطلب می شد تا به جبهه برود و من که در آن روزها نوجوانی بیش نبودم و خانواده ام نگرانش می شدیم. عمویم جزو افرادی است که در زمان جنگ حضور فعالی در جبهه داشت. گاهی که خانواده اش با رفتنش مخالفت می کردند، بی آنکه خبری به آنها بدهد، مخفیانه ساکش را برمی داشت و می رفت.

وی ادامه داد:
عید یا فصل مدارس که می رسید، پدرم چون در جبهه بود، هیچ کس نبود تا برایمان پیراهن و لوازم مورد نیاز بخرد. چیزی که بیشتر از آن روزها به یاد دارم، بمباران هوایی تهران است. در آن روزها ما در خانی آباد(جنوب تهران) زندگی می کردیم که به دلیل خطر بمباران ها، مدارس در یک دوره ای تعطیل شده بود و گاهی تلویزیون برنامه های آموزشی کتاب درسی می گذاشت و از این طریق درس می آموختیم. خیلی شرایط سختی بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فعالیت های پدرش در جبهه افزود:
گاهی پدرم از جبهه به خانه بر می گشت، از خاطرات جبهه برایمان می گفت. شهید" فکوری" فرمانده شان بود که هر بار که پدرم نامش را به زبان می آورد، بغض می کرد و چشمانش نم دار می شد. پدرم علاوه بر اینکه به خط مقدم جبهه می رفت، گاهی در بخش حمل ونقل وارسال کمک های مردمی به جبهه ها فعالیت می کرد. در آن روزها همه دست به دست هم می می دادند تا در مقابل عراق ایستادگی کنیم وبه پیروزی برسیم و اگر این همت و غیرت نبود، الان وضعیت کشورمان همانند عراق، افغانستان و... وضعیت نابسامانی داشت.

عبدلی با بیان اینکه جنگ میان ایران و عراق با سایر جنگ های دنیا تفاوت داشت، خاطر نشان کرد:
جنگ میان ایران و عراق با جنگ های دیگر فرق داشت. جهان از شنیدن خبر مقابله بسیجی های با عراقی که مجهز به سلاح های پیشرفته جنگی بود متعجب شده بود. اولا ما متجاوز گر نبودیم و از دین و کشورمان دفاع می کردیم  و دوم اینکه به اسلام و فرهنگ عاشورا اعتقاد راسخ داشتیم و می دانستیم که پیروزی ما، پیروزی اسلام و شیعه است و تا آخرین نفس می جنگیدیم.

وی افزود:
رزمنده های ما از مرگ نمی ترسیدند چون آن را شهادت در رکاب امام حسین(ع) می دیدند و می دانستند که با شهادت با سالارشهیدان در آن دنیا دیدار خواهند کرد. مردم رهبری آگاه داشتند و به رهنمودهای او عمل می کردند و همین چیزها بود که جنگ میان ایران و عراق را متفاومت کرده بود.

شهرام عبدلی با اشاره به راهکارهای علاقمند کردن نسل های امروزی با فرهنگ دفاع مقدس گفت:
ما باید برای علاقمند کردن نسل های امروزی با جنگ از رده های سنی پایین مثل دانش آموزان شروع کنیم. بنابراین شرکت دادن درسفرهایی مثل راهیان نور کار جالبی است. ما باید با هر رده سنی با زبان خودش صحبت کنیم، با کودکان بازبان خودشان صحبت کنیم و با نوجوان هم همین طور و جنگ را این گونه برایشان معنی کنیم. باید مفهوم دفاع مقدس را طوری برایشان جذاب کنیم که علاقمند به دانستن آن باشند.
نوجوان امروزی نسل اینترنت هستند و باید با امکانات امروزی و به روز در جهت بالابردن اطلاعات آنها با موضوع جنگ قدم برداریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان خاطر نشان کرد:
سینمای دفاع مقدس تا به امروز جرقه هایی را برای بالابردن شناخت مردم با موضوع جنگ زده است مثل فیلم های حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور اما فکر می کنم که جا برای پیشرفت زیاد مانده است.

انتهای پیام/

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدهادی دوشنبه 4 تیر 1397 ساعت 10:45

سلام.خوبی جناب آقای عبدلی؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928.
شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد