مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

سلحشور در گفتگو اختصاصی با مصطفی قهرمانی(خبرنگار): سینما دشمن راهیان نور است


سلحشور در گفتگوی اختصاصی با مصطفی قهرمانی:


سینما دشمن


راهیان نور است


 کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از سیاست زمان بندی شده در تلویزیون گفت: مسئولان صداو سیما به برنامه هایی همچون "سرزمین نور" که ویژه راهیان نور است فقط هفته ای 20 دقیقه زمان اختصاص می دهند در حالی که مدت برنامه های دیگر همچون آشپزی بیشتر است. 




 mostafa.ghahremani78@gmail.com  منتظر نظراتتان هستیم.

 فرج الله سلحشور در گفتگوی اختصاصی با مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس در این مناطق مشغول تهیه مستند و گزارش بوده است،اظهار داشت:

به عنوان رزمنده به جبهه نرفته ام اما در آن زمان، در مناطق عملیاتی مشغول تهیه مستند و گزارش تصویری بودم. بعد از پایان جنگ، جزو اولین گروه هایی بودیم که برای بازدید به مناطق جنگی اعزام  شدیم. 60 نفر بودیم و در این سفر از مناطقی همچون جزیره مجنون، دشت عباس ومکان هایی همچون مسجد خرمشهر و ... بازدید کردیم.

وی با انتقاد از سیاست های صداو سیما و فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس گفت:
طبق تحقیق های صورت گرفته، تنها 3 درصد سینماگران و کارکنان تلویزیون به مباحث دفاع مقدس علاقمند و معقتدند و این جای تاسف دارد. به همین دلیل است که گاهی کارهای بی ربط در حوزه دفاع مقدس انجام می دهند که خواه یا ناخواه باعث ضربه زدن به آن می شود.

سلحشور ادامه داد: البته منظور بنده داستان های دفاع مقدس است که ضعیف کار می شود و برای مخاطبان جذابیتی ندارد ولی معتقدم که مستند ساز و گزارشگرهای خوبی در صداو سیما هستند که حوزه دفاع مقدس را پوشش می دهند که از آنها تشکر می کنم.

کارگران سریال یوسف پیامبر(ص) به انتقادهای خودش ادامه داد و تاکید کرد: معمولا برنامه ریزی مدیران تلویزیون براساس میل مخاطبان است اما همین مدیران تصور می کنند که مردم نسبت به دفاع مقدس بی علاقه هستند و طرفدار آن نیستند. همین تفکرات غلط باعث شده که مدت برنامه هایی همچون آشپزی که در طول هفته چندین بار پخش می شود از مدت برنامه های دفاع مقدس و راهیان نور بیشتر است.

وی ادامه داد: برنامه "سرزمین نور" یکی ازبرنامه های راهیان نور است، فقط هفته ای 20 دقیقه حق پخش دارد اما واقعا چرا برنامه های دیگر صداوسیما که شاید مخاطبان چندانی هم ندارد، مدت زمانشان بیشتر است.تولید برنامه 20 دقیقه ای در هفته، چگونه می تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقمندان به راهیان نور و مباحث دفاع مقدس باشد؟

سلحشور تاکید کرد: ماهواره و رسانه های بیگانه فارسی زبان، طول مدت زیادی را برای تخریب راهیان نور و دفاع مقدس صرف می کنند اما صدا و سیما برای دفاع از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، نمی تواند از مدت برنامه های دیگرش بکاهد و به این مباحث اختصاص دهد. واقعا جای تاسف دارد که دفاع مقدس و راهیان نور درسینما و تلویزیون مغفول مانده است.

کارگردان سینما و تلویزیون در بخشی از سخنانش، به تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود:
صفای مناطق عملیاتی دفاع مقدس در این روزها بیشتر شده است. راهیان نور مردمی تر شده است و سالانه تعدادی زیادی از زائران، راهی این مناطق می شوند. این بازدیدها خوب و امید بخش است و پیشنهاد می دهم که مسئولان راهیان نور در عرصه اطلاع رسانی و خبرگیری از نخبه ها استفاده کنند تا این عملیاتی بزرگ فرهنگی به خوبی انعکاس داده شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز فیلمی در خصوص راهیان نور تولید نکرده است، گفت:
معتقدم که سینما دشمن راهیان نور است. همانطور که گفتم فقط 3 درصد سینماگران، جنگ و انقلاب را قبول دارند. بنده تا کنون در این خصوص پیشنهاد نداشتم اما مستندهای خوبی در این زمینه تولید کردم.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد