مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

فاطمه رهبر در گفتگو با مصطفی قهرمانی: ظریف باید در برخی سخنانش تجدید نظر کند


فاطمه رهبر در گفتگو با مصطفی قهرمانی:


ظریف باید در برخی


سخنانش تجدید نظر کند


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): صحبت های اخیر محمد جواد ظریف در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص مقایسه و ضعف توان نظامی ایران در مقابل آمریکا، باعث واکنش سرداران سپاه و برخی از نمایندگان مجلس شده است. سرلشگر جعفری در جواب این صحبت های ظریف گفته است که وی را دیپلمات مجرّبی می‌داند ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبوده است. فاطمه رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با ناچارنامه، با انتقاد از صحبت های اخیر وزیر امور خارجه کشورمان، از او خواست که در برخی سخنانش تجدید نظر کند.
 


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با مصطفی قهرمانی، در خصوص صحبت های اخیر محمد جواد ظریف در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت:
صحبت های اخیر ظریف در فضای دانشگاه ها خوب نبوده است. ما قبول داریم که باید از گروه های مذاکره کننده حمایت کنیم اما وزیرامور خارجه کشورمان باید در برخی سخنانش تجدید نظر کنند.

فاطمه رهبر ادامه داد: دولت یازدهم بارها صحبت هایی در خصوص خالی بودن خزانه کرده است که نشان دهنده ضعف داخلی کشورمان است. ما در این خصوص تذکراتی را ارائه نموده ایم و امیدواریم تکرار نشود.

وی در خصوص تغییر رفتار غرب در خصوص برنامه هسته ای ایران اظهار داشت:
شاهد بودیم که بعد از مذاکرات ژنو و امضای تفاهم نامه، رفتار غرب نسبت به موضوع هسته ای ایران تغییر نکرد. غرب و استکبار جهانی در طول تاریخ نشان داده اند که نسبت به انقلاب اسلامی نیت های خوبی ندارند و رفتارشان از گذشته تا به امروز، هیچ تغییر نکرده است.

رهبر ادامه داد:
عامل اصلی بمب گذاری ها در ایران و ترور شخصیت ها و دانشمندان هسته ای همچون شهید احمدی روشن، شهید شهریاری  و ...در طول چند سال اخیر، نشات گرفته از رفتار غرب، آمریکا و استکبار جهانی است. رفتار خصمانه غرب علیه ایران بعد از توافق ژنو هم همچنان ادامه دارد و در ادبیات هایشان، از زور و اجبار استفاده می کنند. اصل و ریشه انقلاب اسلامی نشات گرفته از مقابله با این نوع رفتارهای غرب و استکبار جهانی است.

 

وی در خصوص مذاکرات ژنو گفت:
غربی ها باید به مفاد توافق نامه متعهد باشند. تجربه نشان داده که غربی ها و به خصوص آمریکا، وعده های زیادی داده اند اما در عمل کاری انجام نداده اند. رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی های خود در سال 88 فرموده اند که اگر دستى دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنى باشد، این هیچ معناى خوبى ندارد. این سخن رهبری نشان دهنده پای بند نبودن آمریکا به وعده هایش است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد:
سیاست های غرب و آمریکا، سیاست های استکباری است و اگر روی تعهدات خود پا بر جا بودند، وضعیت کشورهایی همچون عراق، افغانستان و سوریه این گونه نبود. این کشورها هم گمان می کردند که آمریکا به تعهدات خود در قبال آنها عمل می کند اما تجربه خوبی برایشان بود.

فاطمه رهبر افزود: رفتارهای دوگانه غرب و استکبار جهانی در خصوص ایران، تجربه خوبی برای گروه های داخلی کشور است تا نسبت به وعده های بیگانگان خوش بین نباشند. این گروه ها باید صحبت های رهبری را فصل الخطاب قرار دهند. امام خمینی فرموده اند، اگر آمریکا لااله الا الله هم بگوید، ما باور نمی کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما نباید با نگاه بدبینی نسبت به مذاکرات پیش برویم اما سیاست مداران ما باید در رفتار خود تجدید نظر کنند و رفتارشان بر پایه حفظ استقلال و اقتدار ایران و متعهد کردن طرف مقابل به اجرای تعهدات خود باشد.

وی خاطر نشان کرد:
رهبر معظم انقلاب برحمایت از گروه های مذاکره کننده تاکیده کرده اند و ما هم پیرو امر ولایت هستیم. رهبرمان در این دور از مذاکرات، فضای باز را برای هیئت های مذاکره کننده ایجاد کردند. رهبرمان هرگز در این خصوص، مانع تراشی نکردند.

نماینده مردم تهران افزود:
این دور از  مذاکرات، وجه ایران را در سطح بین الملل بالا برد. از نکات مثبت آن می توان به مقابله با ایران هراسی در برخی کشورها و گروه ها اشاره کرد. کشورهای مذاکره کننده، حق غنی سازی را به رسمیت شناختند و همین توافق نامه، در روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود. رفع برخی تحریم ها و انجام صادرات و  تبادلات و بازگشت بخشی از سرمایه های ایران به داخل کشور، و... نیز از نکات مثبت این دور از مذاکرات است. اگر هم طرف غربی به تعهدات خود عمل نکند، ماهیتشان برای مردم جهان بیشتر روشن می شود.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد