مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

اعتراض به تحریف پرچم سه رنگ ایران در سایت وابسته به فیفا


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) منتشر کرد:

اعتراض به تحریف پرچم سه

رنگ ایران  در سایت وابسته به فیفا
وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): اعتراض به تحریف پرچم سه رنگ و مقدس ایران اسلامی در سایت وابسته به فیفا باید در ابعاد گسترده صورت گیرد.
  

 

به گزارش وبلاگ مصطفی قهرمانی، مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل، روز جمعه 15 آذرماه برابر با 6 دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شد و 32 تیم صعود کرده به جام جهانی منتظر مشخص شدن گروه بندی این رقابت‌ها شدند. بعد از انجام قرعه کشی، تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در گروه f  با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین هم گروه شد. یک روز بعد از انجام قرعه کشی بود که مجله اینترنتی ورزشی as که زیر نظر مسئولین فیفا و مسئولین مسابقات جام جهانی2014 برزیل اداره می شود در اقدامی پرچم زمان طاغوت را به جای پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران در سایت خود به نمایش گذاشت. اقدامی که باعث حیرت و تعجب ایرانی ها شده و این در حالی است که فیفا، اطلاعات رسمی تمام کشورها را دارد و بروز چنین اتفاقاتی، مشکوک به نظر می رسد.
چندین دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می گذرد و ایران چندین بار است که بعد از این پیروزی، وارد جام جهانی می شود اما چرا تا به امروز چنین اشتباهاتی رخ نداده بود؟ به راستی چرا چنین اتفاقاتی در مسیر فوتبال ایران رخ می دهد؟ آیا دست سیاستمداران خارجی در جریان است تا ورزش و سیاست را با هم بیامیزند؟
نمی توانیم این اتفاق را یک "اشتباه" بخوانیم چرا که چنین اتفاق نادری، آن هم بعد از گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چیزی عجیب است. پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بارها در جهان به اهتزاز در آمده است و نمی توانیم این کار را یک اشتباه ساده بنگاریم.


در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1358 (1979 میلادی) در مورد پرچم گفته شده است که پرچم جمهوری اسلامی از سه رنگ سبز، سفید و سرخ تشکیل می شود و نشانهً جمهوری اسلامی (تشکیل شده با حروف الله اکبر) در وسط آن قرار دارد.
مسئولین فدارسیون فوتبال کشورمان باید هر چه سریعتر، این موضوع را به فیفا به طور رسمی شکایت کرده و از حقوق ملت شریف ایران دفاع کنند.
اعتراض به این اقدام فیفا باید هر چه سریعتر صورت گیرد، چرا که هر فرد ایرانی، هویت خود را از پرچمش می داند. اگر در گذشته خلیج فارس را به اشتباه خلیج عرب ذکر می کردند، این بار می خواهد با تحریف پرچم جمهوری اسلامی ایران، با ذهن تک تک ایرانی ها بازی کنند. مردم غیور ایران اسلامی، هرگز نخواهند گذاشت که به این راحتی با افکارشان بازی شود. می طلبد که فضای مجازی توسط ایرانی ها و ورزش دوستان، تبدیل به فضای اعتراض به این اقدام سایت فیفا شود.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد