مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

نجات علی مرادی در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): فرهنگ قرآنی باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد

نجات علی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):


فرهنگ قرآنی باعث پیروزی


ما در هشت سال دفاع مقدس شد



وبلاگ مصطفی قهرمانی (خبرنگار): این بازیگر سینما گفت: شهادت برادرم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همه برگرفته از فرهنگ قرآنی بود.فرهنگ قرآنی بود که  باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد و باید این فرهنگ را در میان نسل های امروزی ترویج بیشتری دهیم.

  

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گفت:  پیامبر اکرم(ص) فرمودند که دو چیز را نزد مسلمانان به امانت می گذارم که یکی از آنها قرآن و دیگری عترت است. قرآن مقدس ترین کتاب مسلمانان و معجزه پیامبراکرم (ص) است که خداوند حرف هایش را از این طریق به مسلمانان گفته است.

وی ادامه داد: برای بالابردن شناخت مردم با مفهوم قرآن باید از رده های سنی پایین شروع کنیم. مثلا برگزاری کلاس های قرآن ویژه نوجوانان و خردسالان از جمله کارهای موثری است که باعث ترویج فرهنگ قرآن قرآنی و توجه به معانی و مفاهمیم قرآن می شود. برگزاری مسابقات برای رده های سنی پایین می تواند باعث علاقمند شدن نوجوانان با قرآن شود.


بازیگر سریال هایی همچون طوفان شن و توفان شن با اشاره به برگزاری مسابقات بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در کشور گفت:

برگزاری این مسابقات و دعوت از قاریان و استادان بین المللی قرآن کریم و ایجاد فضای رقابت سالم باعث ترویج فرهنگ قرآن خوانی در کشور می شود.ما در سطح کشور قاریان بین المللی زیادی داریم که با برگزاری این مسابقات، می توانند با قاریان کشورهای دیگر، رقابت کنند و این گونه سطح کیفی روخوانی یا حفظ آیات قرآن کریم را در خود بیشتر تقویت کنند.

علی مرادی ادامه داد:سینمای کشورمان با موضوع داستان های قرآنی، فیلم هایی همچون اصحاب کهف، حضرت مریم (ع)،حضرت یوسف(ع) و... را تولید و پخش کرده است و مردم ما از دیدن این فیلم ها رضایت داشتند اما فکر می کنم که کارگردانان و نویسندگان کشورمان باید در این زمینه حساسیت بیشتری خرج دهند و به نوعی فیلمنامه قرآنی تنظیم کنند که برای همیشه پیام های فیلم در ذهن مخاطب باقی بماند.

بازیگر سریال عروس حلبچه،یک وجب خاک در ادامه صحبت هایش گریزی به ساخت فیلم اصحاب کهف زد و گفت:

اصهاف کهف از جمله فیلم هایی است که تاثیرات خوبی روی مردم داشت و ساخت این فیلم ها باعث می شود که مردم با داستان های قرآنی انس بیشتری بگیرند و از زندگی گذشتگان درس عبرت بگیرند و با الگو قرار دادن راه و روش های پیامبران و امامان، زندگی سعادتمندی در پیش داشته باشند.

وی افزود:خوشبختانه فرهنگ دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ قرآنی است. در قرآن بارها به مسلمانان دستور جهاد در راه خدا داده شده است.رزمندگان ما با پیروی از دستورات خداوند در قرآن کریم و الگو برداری از فرهنگ عاشورا بود که سلاح به دست گرفتند و به میدان های جنگ رفتند و در نهایت به شهادت رسیدند. فرهنگ قرآنی و حسینی بود که قوت قلب  رزمندگان بود  و آنها شهادت را پاداشی برای رسیدن به خدا و امامشان می دانستند.

علی مرادی خاطرنشان کرد:

برادرم قربانعلی علی مرادی نیز برای پیروی از دستورات خداوند سلاح به دست گرفت و به جنگ رفت و سرانجام در دهلران به شهادت رسید.شهادت برادرم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همه برگرفته از فرهنگ قرآنی بود.فرهنگ قرآنی بود که باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:

ترویج فرهنگ قرآنی در کشور باعث رشد اعتقادات مذهبی و علمی مردم می شود. همین فرهنگ قرآن خوانی است که باعث زنده ماندن اسلام در میان مسلمانان جهان شده است و برگزاری مسابقات قرآن کریم می تواند راهی برای بیشتر شدن پیوند و اتحاد مسلمانان شود.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد