مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گفتگو با بانوی موفق منطقه 19 تهران: مدیون دعای خیر پدر ومادرم

گفتگو با  بانوی موفق منطقه 19 تهران:


مدیون دعای خیر


پدر ومادرم هستم


 

وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): بیشتر از هر چیز دیگری خودش را مدیون پدر ومادرش می داند، چرا که معتقد است با دعای خیرآنها در زندگی اش موفق بوده است.دوران دبیرستان و کنکور دانشگاه را جزو یکی از خاطرات ابدی دوران نوجوانی و جوانی اش می داند، چرا که برای رسیدن به رویای دانشگاه و نشستن در پشت نیکمت های دانشکده حقوق، تلاش های زیادی انجام داده بود و سرانجام هم توانست با رتبه نزدیک به 900در دانشگاه قم در رشته حقوق پذیرفته شود.



 دیری نپایید که توانست انتقالی بگیرد و به دانشکده حقوق شهید بهشتی تهران بیاید و تحصیلیش را ادامه دهد. کسب رتبه های منطقه ای، استانی و کشوری در رشته های داستان نویسی، شعر، متن ادبی، مطالعه و تحقیق، نشریه دیواری و... جزو سوابق اوست و خانم عباسیان را در میان دوستداران و همکارانش در منطقه 19 به عنوان چهره و شخصیتی شناخته شده مبدل کرد. مسئولان فرهنگی و ادبی آموزش و پرورش منطقه 19 به خوبی با او آشنایند و از او درفعالیت های ادبی و فرهنگی استفاده بهینه می برند که نمونه این تلاش ها، تدریس خانم عباسیان در کلاس های ادبی و هنری آموزش و پرورش منطقه19 در رشته های داستان نویسی و متن ادبی و ... است.دراین میان، بسیاری از دانش آموزان و علاقمندان که در کلاس های وی شرکت کرده اند، امروز به عنوان یک نویسنده کتاب یا روزنامه نگار و ...مشغول فعالیت ادبی هستند.کسب مدرک فوق لیسانس رشته حقوق خصوصی و سابقه7 ساله الناز عباسیان در روزنامه همشهری محله 19 هم یکی دیگر از افتخارات وی به حساب می آید.وی یکی از زیباترین گزارش هایش را منتسب به یک مادر شهید می داند و می گوید: «نوشتن از ننه علی ،پیرزنی که سال ها در کنار مزار پسر شهیدش در بهشت زهرا می ماند زیبا ترین گزارش من بود زیرا به جرات می توانم بگویم از اولین روزنامه نگارانی که چندین سال پیش به سراغ خانواده این پیر زن رفت و گزارش مبسوطی آماده کرد من بودم.»
 

این بانوی بسیجی در حال حاضر، مدیر خانه محله شریعتی شمالی(منطقه 19) است که به دلیل فعالیت های گسترده و علاقه اش به فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی با او به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:


بیوگرافی از خودتان ارائه می دهید؟
الناز عباسیان هستم متولد آبان سال 64 از شهر تهران.دارای مدرک فوق لیسانس حقوق خصوصی و خبرنگار روزنامه همشهری و مدیر محله شریعتی در منطقه 19 تهران.برگزیده مسابقات و جشنواره های مختلف در رشته های شهر و داستان و مقاله نویسی
رشته تحصیلی شما با زمینه فعالیتتان سنخیت ندارد. چه شد که از حقوق و وکالت هب سمت خبرنگاری و بعد هم  سمت مدیر محله ی رفتید؟
از دوران راهنمایی در مدرسه علاقه زیادی به شعر و داستان نویسی داشتم و در همین زمینه ها تا سال اخر دبیرستان رتبه های برتر شهر تهران و کشور را کسب کردم.اما از آنجایی که معدل درسی ام بالا بود و در مدرسه نمونه دولتی درس می خواندم رتبه 3 رقمی کنکور سراسری را کسب کردم و از این رو مشاوران به من پیشنهاد کردند با این رتبه بهترین رشته انساین یعنی حقوق را انتخاب کنم.
پس حقوق را به دلخواه خود انتخاب نکردید؟
البته من رشته حقوق را دوست دارم و از کودکی پدرم چون در شورای حل اختلاف مشغول به کار بود تاکید زیادی روی این رشته داشت.در حال حاضر خواهر کوچکترم هم همین رشته را در دانشگاه می خواند و د ر کل تمام خانواده علاقه زیادی به این رشته داریم.به نظر من هر فردی باید درباره حقوق و تکالیف اجتماعی و خانوادگی خود اطلاعات داشته باشد و رشته حقوق این اطلاعات را در اختیار افراد می گذارد.
قصد ادامه تحصیل ندارید؟
در حال حاضر برای تدریس در دانشگاه خودم را آماده کردم و امیدوارم تا چند سال بعد درباره تحصیل در مقطع دکتری تصمیم جدی بگیرم.
چرا با فوق لیسانس حقوق وکالت نمی کنید؟
ذاتا آدم صلح جویی هستم و دوست دارم در محیط فرهنگی کار کنم.به همین خاطر است که اکنون در یک محیط فرهنگی در شهرداری مشغول به کار هستم.دوست دارم به جای وکالت در دادگاه ها به شهروندان مشاوره حقوقی بدهم و آنها را با  حق و حقوقشان  آشنا کنم.

از کار در محیط فرهنگی صحبت کردید در آنجا چه فعالیتی می کنید؟
بنده به عنوان مدیر سرای محله که از بزرگترین و فعالترین  سراهای شهر تهران است با کمک شهردار منطقه و معاونت فرهنگی به شهروندان خدمات مختلف ارائه می دهیم.سراهای محله  به همت شهرداری ها در محله هیا مختلف ساخته شده و کار مشابه فرهنگ سراها را در مقیاس محله انجام می دهند.در سراهای ما کلاس های آموزشی از جمله کامپیوتر زیان انگلیسی طراحی و نقاشی،کارگردانی و بازیگری و عکاسی و ....برپا می شود.
شما متاهل هستید یا مجرد؟
من متاهلم و یک پسر 2 ساله به اسم محمد طاها دارم.
کار و فعالیت خارج از منزل لطمه ای به مسئولیت مادری و همسرداری شما نمی زند؟
خدا را شکر پدر و مادر و همسر فهمیده ای دارم و آنها و سایر اعضای خانواده در امور نگه داری از پسرم کمک حال من هستند.اما در کل تمام تلاشم را می کنم تا چیزی از سهم مادری خودم بریا محمد طاها کم نگذارم چون معتقدم تمام تلاش و کار ما بریا خوشبخت و موفق کردن فرزندان است.
همسرتان با شما همکار است؟
از کارمندان شهرداری اند و در امور سرای محله هم به من کمک می کنند.

به نظر شما برای  یک بانو ایرانی کار خانه مناسب است یا کار خارج از منزل ؟
هر فردی در هر سن و شرایطی باید استعداد های خود را شناسایی و در آن زمینه فعالیت کند.به عقیده من هر بانوی ایرانی باید به نوعی برنامه ریزی داشته باشد که هم به کار خانه و هم کار خارج از منزل خود برسد.نباید کار بیرون یک زن به زندگی شخصی او لطمه وارد کند که اگر این گونه باشد عواقب ناخوشایندی در پیش دارد.

در کنار فعالیت در سرای محله چگونه خبرنگاری هم می کنید؟وقت می کنید؟
من عاشق کار خبرنگاری و بیشتر روزنامه نگاری ام.در هر شغل و منصبی هم دوست دارم که بنویسم و از نوشتن لذت می برم.زیبا ترین لحظه کاری برای من،لحظه ای است که یک گزارش دلخواه و احساسی را نوشته باشم و بخواهم بریا تصحیح مرور کنم.

بهترین گزارشی که تا کنون تهیه کردید کدام بود؟
نوشتن از ننه علی ،پیرزنی که سال ها در کنار مزار پسر شهیدش در بهشت زهرا می ماند زیبا ترین گزارش من بود زیرا به جرات می توانم بگویم از اولین روزنامه نگارانی که چندین سال پیش به سراغ خانواده این پیر زن رفت و گزارش مبسوطی آماده کرد من بودم.البته ناگفته نماند تمام نوشته هایم از این پیر زن را که حالا هشت ماهی است به رحمت خدا رفته است را برای چاپ کتاب به  یکی از انتشارات معرفی کرده و منتظر گرفتن شابک هستم.

چه جالب !پس شما به دنبال چاپ کتاب هم هستید؟

بله من پایان نامه و مقالات حقوقی ام را هم برای چاپ آماده کردم اما مشکلات مادی در تامین هزینه چاپ آنها دارم.هم چنین با همکاری آموزش وپرورش منطقه 19 هم کتابی به عنوان شهدای فرهنگی را هم در دست چاپ دارم.متاسفانه مشغله کاری فرصت پیگیری چاپ این کتاب ها را از من گرفته است اما به امید خدا در اسرع وقت بریا انتشار آنها اقدام خواهم کرد.

آیا به همه اهدافتان در زندگی رسیدید؟

هیچ وقت انسان به ایده آل خود نمی رسد اما خدا را شکر می کنم که این موقعیت ها را دارم و همه آنها را مدیون دعای خیر پدر و مادرم هستم.چون معتقدم که دعای این افراد در زندگی معجزه می کنند.

برنامه خاصی برای آینده دارید؟

برنامه ام این است که از پراکنده کاری ها بکاهم و به سمت تدریس در دانشگاه و ادامه تحصیل در مقطه دکتری بروم اما با روحیه پر جنب و جوشی که از خودم سراغ دارم فکر می کنم که هیچ وقت سرم خلوت نشود.

انتهای پیام/

 

نظرات 1 + ارسال نظر
کاربر دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 18:38

من که ازش متنفرم.
تا وقتی واسش منفعت داشته باشی باهات خوبه در غیر این صورت خیر.
خودخواه و خودراضی.
سوابق تحصیلی پژهشی شون خوبه کاش اخلاقش هم خوب بود.

سلام. ممنون از اینکه نظر گذاشتید اما توجه داشته باشید که خیلی ها خودشان را مدیون ایشان می دانند. خود بنده که الان ادعای خبرنگاری و نویسندگی می کنم خود را مدیون خانم عباسیان می دانم. این جمله ام به این معنی نیست که ایشان مرا خبرنگار کرد، من الگویم را در او دیدم و علاقمند به خبرنگاری شدم و این حرفه را دنبال کردم. به هر حال هر فردی نظری دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد