مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

تشدید فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و ضدشیعی وهابیون در مرزهای کشور


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) گزارش می دهد:


تشدید فعالیت های فرهنگی، اجتماعی


و ضد شیعی و هابیون در مرزهای کشور


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): گروهی از علمای وهابی در قالب جماعت تبلیغی اهل سنت در شهرهای مرزی کشور به فعالیت فرهنگی و ضد شیعی می پردازند.




 

 


به گزارش اختصاصی ناچارنامه، مدتی است که وهابیون تکفیری، فعالیت خود را از قالب امنیتی به قالب فرهنگی تغییر داده اند تا تفکرات وهابیت را در این شهرهای مرزی پیاده کنند.

یک منبع آگاه از گسترش و تشدید فعالیت ها و تبلیغات وهابیون در دو قالب فرهنگی و اجتماعی در دامنه ای از مناطق مرزی اعم از جنوب،غرب و شرق کشور خبر داده است.


بنابراین گزارش، توزیع کتاب های ترویج کننده عقاید انحرافی فرقه وهابیت به زبان فارسی و نیز برخی کتب در اهانت به عقاید شیعه و اختلاف افکنی میان برادران شیعه و سنی در قالب اعزام برخی مبلیغن به کشور از جمله اقدامات در قالب فرهنگی است.

کشورهای عربی، منبع مالی این فرقه هستند و از فعالیت های دیگر آنها می توان به راه اندازی فعالیت های اقتصادی، تشویق گروه های هدف به ازدیاد زاد و ولد برای تغییر ترکیب جمعیت ، ارائه تسهیلات به جوانان برای فعالیت های اقتصادی ،مونوپل کردن واردات برخی اقلام به گروه های هدف خود ،کمک برای برای نام گذاری فرزندان خانواده ها برای نام های مورد علاقه این فرقه و... اشاره کرد.
به نظر می رسد، این اقدامات تنها منحصر به ایران نبوده و دردیگر کشورهای عربی نیز سالانه بیش از 30 تا 40 میلیون دلار جهت تبلیغ فرقه وهابیت هزینه می شود.


وهابی های داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا” عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد؛ این در حالی است که متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
امیدواریم با هوشیاری و بصیرت افزایی، روش های برخورد با این گروه های مخرب شیعی را بیاموزیم و با آنان به مقابله بپردازیم.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد