مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

گزارش مصطفی قهرمانی / چرا جایزه «باروت خیس» به همسر اوباما اهدا شد؟

 گزارش مصطفی قهرمانی /

چرا جایزه «باروت خیس»


به همسر اوباما اهدا شد؟



وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):  فیلم آمریکایی آرگو که روایت نادرست از وقایع 13 آبان روز فتح لانه جاسوسی بود و همچنین اعلام برنده شدن این فیلم در اسکار از زبان میشل اوباما، بهترین فرصت برای جشنواره سرزمین نور بود که با پررنگ جلوه دادن این افشاگری مبنی بر سیاسی بودن هالیوود، با اهدای جایزه تمسخر آمیز به همسر اوباما نشان دهند که هالیوود استقلال ندارد و سیاست هایش وابسته به سران کاخ سفید است.
  

به گزارش وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، شاید شنیدن این خبر که جشنواره سرزمین نور، جایزه باروت خیس را به همسر اوباما اهدا کرده است، برای من و بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی خبر ویژه و خاصی بود. برخی رسانه های خارجی از این اقدام تعبیر به " خود زنی بسیج" کرده بودند و رسانه های داخلی کشور که از هویت این خبر تا حدودی آگاه بودند، این جایزه را حرکتی بر ای تمسخر آمیز بودن اقدام میشل اوباما قلمداد کردند که شخصا برنده شدن یک فیلم ضد ایرانی در اسکار را اعلام می کند. اما جایزه باروت خیس از کجا آغاز شد و چگونه این فکر ریشه دوانید و چرا فیلم آرگو و چرا اقدام میشل اوباما زیر ذره بین بسیج قرار گرفت.


هویت فیلم ضد ایرانی آرگو
همه چیز از ساخت فیلم آرگو آغاز شد. آرگو نام فیلمی سینمایی محصول کشور آمریکا به سال ۲۰۱۲ میلادی و ساختهٔ "بن افلک" است. داستان این فیلم برداشت آزادی از وقایع بحران گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران(وقایع 13 آبان 1357) است، که در آن، ۶ دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند. آرگو نامزد هفت جایزه مختلف در جوایز اسکار ۸۵ام بود  و در نهایت سه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی و بهترین تدوین را کسب کرد. میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده، از کاخ سفید برنده جایزه بهترین فیلم اسکار (آرگو) را اعلام کرد. فیلمی که بسیاری از کارشناسان ایرانی،معتقدند که سازندگان این فیلم سیاه نمایی کرده‌اند و تصویر درستی از ایران و ایرانی ارائه نداده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، این اقدام به خوبی روابط پیدا و پنهان جشنواره اسکار با لابی‌های کاخ سفید را آشکار نمود.آرگو فیلمی سفارشی و برای تحریف واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است.


جبهه گیری در مقابل اقدام میشل اوباما
شاید اعلام برنده شدن فیلم آرگو از زبان میشل اوباما، بهترین فرصت برای مسئولان بسیج بود که از این فرصت استفاده کرده و سیاسی بودن هالیوود را نمایان سازند. بله... استفاده از ظرفیت جشنواره سرزمین نور و اهدای جایزه تمسخر آمیز به همسرمیشل اوباما! این بهترین فکر برای مقابله با این اقدام همسر اوباما بود.
سالانه میلیون‌ها نفر به زیارتگاه‌های دفاع مقدس مشرف می‌شوند و هزاران اثر هنری و فرهنگی توسط زائران راهیان نور تولید می‌شود و جشنواره مردمی ره آورد سرزمین نور این آثار در رشته های شعر، داستان، خاطره، متن ادبی، وبلاگ، عکس، فیلم و ... را دریافت و داوری می کند و بهترین ها را برمی گزیند.


جلسه  مسئولان جشنواره سرزمین نور
در نشست ستاد جشنواره فرهنگی‌هنری سرزمین نور که زمستان سال 1391 برگزار شد، مصوب شد که در جشنواره امسال با توجه به نقش خانم میشل اوباما در کمک به ارتقای بصیرت جهانی و افشای رسمی سرسپردگی سینمای آمریکا و هالیوود به کاخ سفید، در بخش جداگانه ای، جایزه ویژه این جشنواره به وی اعطا شود.
در این نشست، سردار نقدی با اشاره به اعلام نام بهترین فیلم جایزه اسکار توسط همسر رئیس جمهور آمریکا گفت: البته کار خانم اوباما خیلی عالی بود و اگر صدها میلیارد خرج می‌کردیم که این طور با وضوح سرسپردگی سینمای هالیوود و جایزه اسکار را به کاخ سفید برای مردم دنیا ثابت کنیم، نمی‌توانستیم چرا که آنها انکار می‌کردند و ژست استقلال‌طلبانه می‌گرفتند.
سید محمد یاشار نادری، دبیر این جشنواره با اشاره به اهداف اهدای جایزه به همسر اواباما گفت: همسر اوباما به دلیل افشاگری که در اعطای جایزه اسکار به دست اندرکاران فیلم ضد ایرانی آرگو کرد، نشان داد که سینمای هالیوود  دست نشانده کاخ سفید است  و نگاه سیاسی کاخ سفید در این سینما وجود دارد. همسر اوباما شایسته جایزه بین المللی باروت خیس کنگره سرزمین نور است. این جایزه در جمع کاروان ها و زائران راهیان نور زیارتگاه شلمچه اهدا شد.
خلاصه اینکه، جشنواره سرزمین نور که 10 سال از تولد آن می گذشت، در نظر گرفت که برای نخستین بار در بخش باروت خیس، جایزه خود را به فردی بدهد که بزرگترین افشاگری را بر خلاف میل باطنی خودش در جهان انجام داده باشد. در جلسه توافق شد که جشنواره سرزمین نور در بخش ویژه و بین الملل خود، جایزه ای به میشل اوباما اهدا کند.


دعوت از سفیرسوئیس برای دریافت جایزه
قرار شد روز 8 تا 10 فروردین مراسم اختتامیه کنگره بین المللی سرزمین نور در شلمچه برگزار شد و 10 فروردین،‌ جایزه همسر اوباما به دلیل افشاگری که در رابطه با سیاسی بودن هالیوود انجام داده بود، توسط سفیر سوئیس که حافظ منافع آمریکاست، به همسر اوباما اهدا شود. برنامه‌ریزی شده بود تا اگر از سفارت فردی نیاید، تندیس «باروت خیس» از طریق پست برای همسر اوباما ارسال شود.


حضور بیش از 27 ملیت از جهان در مراسم و غیبت سفیر سوئیس
سفیر سوئیس از طریق کمیته روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین برای حضور در اختتامیه جشنواره سرزمین نور دعوت شده و برای برخی نمایندگان کشورهای مختلف مستقر در جمهوری اسلامی دعوت نامه صادر شده بود. بیش از 27 ملیت از کشورهای جهان، اعلام نمودند که دراین مراسم حضور پیدا خواهند کرد.
روز 10 فروردین  آیین اختتامیه دهمین کنگره سرزمین نور، در شلمچه با حضور سردار نقدی، مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد. همانطور که پیش بینی می شد، سفیر سوئیس در این مراسم یکی از غایبان بزرگ به شمار می آمد.


در این مراسم،، سیدمحمدیاشار نادری، دبیر کنگره سرزمین نور، بیانیه ای را برای حاضرین قرائت نمود تا اهداف اهدای جایزه بین المللی باروت خیس به همسر اوباما را شرح دهد.  در این بیانیه  آمده بود:


«جایزه باروت خیس به نمایندگی از مردم شریف ایران اسلامی، جسورانه دست به انتخاب و نمایش آدم‌های مضحکی می‌زند که همواره پوشالی بودنشان برای همه آشکار بوده و هست و این ماهیت هنگامی که آمیخته با خود باوری کاذبشان می‌شود، بدل به حماقت بی‌پایان می‌شود، باروت خیس با شعار «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» از همین لحظه موجودیت خود را به عنوان رسواکننده قدرتمندان بی‌چشم و گوش به مردم جهان اعلام می‌دارد، این به معنی تعریف و تمجید نیست؛ بلکه ماهیت سیاستمداران بیگانه است. عقل سلیم حکم می‌کند، باروتی که خیس شده باشد هرچند باروت است و به ظاهر خطرناک، اما هیچ خطری ندارد، چراکه تنها براده‌ای بی‌خاصیت و بی‌اثر از جنس کینه و بخل است. امسال این جایزه تعلق می‌گیرد به خانم میشل اوباما به خاطر پرده‌برداری رسمی از سرسپردگی مطلق هالیوود به کاخ سفید و اعلام رسوایی جایزه پوچ اسکار.»


  اهدای جایزه «باروت خیس» توسط پدر شهید احمدی‌روشن به همسر اوباما

به دلیل عدم حضور سفیر سوئیس، پدر شهید احمدی‌روشن جایزه «باروت خیس» متعلق به همسر اوباما را به رئیس اداره پست خرمشهر تحویل داد تا به سفارت سوئیس در تهران ارسال شود. جایزبه باروت خیس، تندیسی به شکل یک مغز که درون آن سمعک و عینک جا دارد منقوش به «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَرْجِعُونَ» شده بود.
این جایزه که تندیسی نمادین بود، 10 فروردین ساعت 14 از یادمان شهدای خرمشهر به اداره پست خرمشهر  و 11 فروردین ساعت 8 و12 دقیقه به منطقه 19 پستی تهران رسید و سریعا به سفیر سوئیس ارسال و اعلام وصول شد.


*هالیوود دست نشانده کاخ سفید
همسر اوباما با کاری که انجام داد، نشان داد که در واقع سینمای هالیوود دست نشانده کاخ سفید است نه اینکه بیایند بر اساسی و اصول و تعریف آکادمیکی که صورت گرفته فیلم برگزیده را از نظر محتوایی و هنری جایزه اسکار بدهند. باروت هم در واقع صدا و انفجار دارد و انفجار آن مهیب است ولی وقتی خیس شود خاصیتش را از دست می‌دهد و به همین دلیل بود که نام باروت خیس را برای این جشنواره برگزیدند.

سازندگان  فیلم های ضد ایرانی، گزینه احتمالی دریافت جایزه باروت خیس
مسئولان جشنواره سرزمین نور در نظر دارند، جایزه امسال را به عوامل ساخت فیلم های ضد ایرانی که در هالیوود اکران می شود، اهدا کنند. سید محمد یاشار نادری، دبیر جشنواره جزئیات زیادی درباره اینکه جایزه باروت خیس امسال به چه فردی اهدا می شود نپرداخته است اما یکی از این فیلم ها می تواند فیلم ضد ایرانی گلاب باشد.

فیلم ضدایرانی «گلاب» ساخته «جان استوارت» به اغتشاش‌های فتنه ۸۸ و شعارهای آن می پردازد. فیلمنامه پروژه «گلاب» براساس فیلمنامه‌ای از «استوارت» و با اقتباس از کتاب «سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا» نوشته «مازیار بهاری» است.
موضوع این فیلم برگرفته از «مازیار بهاری» خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا است که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی می‌پردازد.

جایزه باروت خیس، بهترین پاسخ به افرادی است که فکر می کنند، جهان باید همانند آنها فکر و اندیشه کنند و این جایزه تمسخر آمیز که همچون جایزه زرشت طلایی است، می تواند با این افکار مقابله کند.

 

انتهای پیام/

نظرات 1 + ارسال نظر
نوبت شما جمعه 4 بهمن 1392 ساعت 21:31 http://www.nobateshoma.ir/

سلام، با تشکر از شما

"چرا جایزه «باروت خیس» به همسر اوباما اهدا شد؟"

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=14769

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت نوبت شما: امام خامنه ای: هر جائى که ما کم آوردیم، عقب ماندیم، شکست خوردیم، به خاطر غفلت از هدفهاى انقلاب اسلامى و هدفهاى اسلامى بوده است.

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد