مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

رضا توکلی در گفت و گو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): سینمای قرآنی بایدجهانی فکر کند


رضا توکلی در گفت و گو با وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):


سینمای قرآنی باید


جهانی فکر کند


 وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): رضا توکلی یکی از بازیگرهای خوش صحبت و دوست داشتنی است. بارها شده است که با او تماس گرفتیم و هر بار با بیانی شیوا و دوست داشتنی به صحبت با ما پرداخته است. ما به نوبه خودمان دوست داریم که همیشه شاهد ایفاگری نقش های مهم و کلیدی او در سینما و تلویزیون باشیم. بازیگر فیلم اصحاب کهف با بیان اینکه سینمای قرآنی راه بسیار زیادی تا نقطه ایده آل دارد، جهانی شدن سینمای قرآنی را از  فیلمسازان و مسئولان حامی فیلم های قرآنی خواستار شد.


 

رضا توکلی در گفت و گو با وبلاگ مصطفی قهرمانی (خبرنگار)؛ با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآن گفت:

مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورمان،‌یکی از کارهای ماندگار و اثر گذار است. ما در عرصه جهانی و بین المللی می توانیم با برگزاری این مسابقات،‌حرفها ی زیادی بزنیم و در سطح جهانی اثرات زیادی در جهت ترویج فرهنگی قرآنی بگذاریم. بنده معتقدم در داخل کشورمان هم می توانیم فعالیت های قرآنی را با مشارکت آموزش و پرورش افزایش دهیم. آموزش قرآن کریم را باید از رده های سنی پایین شروع کنیم تا به موفقیت های بیشتری در عرصه قرآنی دست یابیم.

 

بازیگر سریال اصحاب کهف با اشاره به نقشش در این فیلم گفت:

 

فیلم اصحاب  کهف یکی از فیلم های ماندگار برایم بوده است. بسیاری از مردم وقتی مرا در کوچه و خیابان های محله می بینند،‌ مرا چوپان اصحاب کهف صدا می کنند و این نشان دهنده اثرگذاری این فیلم در کشورمان است. بنده همیشه عاشق این نقشم بودم و هرگز خاطرات بازی در این نقش، از ذهنم پاک نخواهد شد.البته باید بگویم که در فیلم های مریم مقدس و ملک سلیمان هم ایفای نقش کرده ام و معتقدم که این سه  فیلم، جزو فیلم های پرمخاطب ایران و خارج از کشور بوده است.

 

وی با بیان اینکه،‌قرآن کتاب راه نجات انسانهاست، خاطر نشان کرد:

 

قرآن نور است و تاثیرگذاری زیادی در زندگی هر  فردی دارد. ما می توانیم در همه چیز از قرآن استفاده کنیم و قطعا این کتاب، نقش زیادی در زندگی ما دارد. قرآن حرف اول و آخر را می زند و نباید از حرکت به سمت آن غفلت کنیم.

 

توکلی با بیان اینکه حمایت مسئولان از فیلمسازان قرآنی باعث رشد سینمای قرآنی می شود، گفت:

 

ما باید بستر را چنان مهیا کنیم که فیلمسازان ما با عشق و گرمان وجود، به سمت ساخت فیلم های قرآنی بروند. حمایت مسئولان از فیلمسازان قرآنی باعث رشد و پیشرفت سینمای قرآنی می شود. یک فیلمساز نمی تواند به تنهایی فیلم قرآنی بسازد،‌چرا که این فیلم ها مستلزم هزینه های بالاست واگر ما می خواهیم در عرصه جهانی خودمان را نشان دهیم،‌باید فیلم هایی بسازیم که ماندگاری زیادی داشته باشد و همه این ها در سایه توکل به خدا و همت فیلمسازان و حمایت مسئولان است.

 

وی ادامه داد: فیلم های قرآنی یوسف پیامبر(ع) و اصحاب کهف در بسیاری از کشورها به نمایش در آمده است اما سینمای ما نیاز به پیشرفت و حمایت بیشتری در موضوعات قرآنی دارد. وقتی مسئولان حمایت نمی کنند،‌اتفاقات دیگر رخ می دهد و باید بستر طوری آماده و تسهیل شود که فیلمساز انگیزه زیادی برای ساخت این فیلم ها داشته باشد و فیلم را به گونه ای به تولید برساند که این اثر هنری،‌ماندگاری زیادی در ذهن جوانان کشورمان داشته باشد.

 

بازیگر فیلم مریم مقدس(ع) و ملک سلیمان در ادامه با بیان اینکه عاشق بازی در فیلم های قرآنی است،‌خاطر نشان کرد: من آرزویم، ایفای نقش در فیلم های قرآنی است. معتقدم در فیلم اصحاب کهف که ایفای نقش کرده ام،‌ فقط خدا و قرآن کریم بود که کمکم کردند تا از پس این نقشم بربیایم و همیشه نقش چوپان اصحاب کهف، در ذهنم ماندگار است.امیدوارم در آینده شاهد ساخت فیلم های قرآنی همچون حضرت محمد(ص) توسط فیلمسازان ایرانی باشیم و بتوانیم در عرصه جهانی بیشتر درخشش داشته باشیم.

 

توکلی در پایان خاطر نشان کرد:

 

سینمای قرآنی تا رسیدن به قله های جهانی، راه بسیاری باید طی کند و سازمان ها و نهادهای اسلامی مثل سازمان اوقاف و امور خیریه با حمایتشان از فیلمسازان و فیلم های قرآنی،‌می توانند فیلم های قرآنی جذاب و دیدنی را به مرحله تولید و پخش برسانند. سازمان اوقاف و امور خیریه که هدفش نشر و ترویج اسلام ناب محمدی است،‌باید در عرصه سینمای قرآنی،‌مستند سازی اسلامی و ... جهانی فکر کند.

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد