مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

شهروز ابراهیمی در گفتگو با مصطفی قهرمانی:هنر و قرآن مکمل همدیگر هستند

 شهروز ابراهیمی در گفتگو با مصطفی قهرمانی:

هنر و قرآن مکمل


همدیگر هستند



این بازیگر سینما و تلویزیون با ابراز خوشحالی از ساخت مستند قرآنی که به
کارگردانی امیر حسین عسگری،‌آن را می سازند گفت: خوشحالم که اولین کار

مستند خودم را با موضوع قرآن کریم آغاز کردم.


  


شهروز ابراهیمی در گفت و گو با مصطفی قهرمانی، با اشاره به ساخت مستند قرآنی که برگرفته از حاشیه این دوره از
مسابقات بین المللی قرآن کریم و در حال فیلمبرداری است، گفت: اولین بار
است که در ساخت یک مستند آن هم با موضوع قرآنی همکاری می کنم .وقتی که به
من پیشنهاد همکاری دادند، موضوع قرآنی بودن مستند باعث شد که جوابم مثبت
باشد، چرا که قرآن مرا متمایل به این کار کرده است. من در خانواده ای به
دنیا آمده و بزرگ شده ام که به قرآن کریم اعتقاد زیادی دارند و من هم
اعتقاداتم باعث شد که در ساخت این مستند همکاری کنم.امیدوارم که این
مستند با کارگردانی" امیر حسین عسگری" مستندی جذاب و دیدنی شود.

بازیگر سریال رازهای یک خانه،‌با بیان اینکه قرآن و هنر مکمل یکدیگر
هستند،‌ادامه داد:


معتقدم که قرآن و هنر رابطه مکملی با همدیگر دارند. سریال های  قرآنی
تلویزیونی برگرفته از قصص قرآنی هستند و به همین دلیل مخاطبان زیادی
دارند. بنده معتقدم در فیلم های اجتماعی هم می توانیم پیام های قرآنی را
به جامعه منتقل کنیم و نیاز نیست که داستان فیلمنامه ها برگرفته از قرآن
کریم باشد. گاهی از یک حدیث و حتی چند پیام قرآنی هم می توان فیلم ساخت و
مهم انتقال آن پیام است. تجربه ثابت کرده است که هنر بهترین ابراز برای
انتقال مفاهیم قرآنی است.

ابراهیمی در ادامه اضافه کرد:

 کسانی که در مسیر قرآنی قدم می گذارند، نزد مردم وجهه ای خاص بدست می
آورند. قرآن در شخصیت و زندگی کسانی که در مسیر قرآنی هستند، تاثیر می
گذارد. قاریان و حافظان که در مسابقات بین المللی قران کریم حضور داشتند،
قطعا قرآن را وسیله ای برای سعادت دنیوی و اخروی خود می بینند. همیشه
برای من،‌بودن در کنار افرادی که سالها وقت گذاشته اند تا  قرآن را حفظ
کنند،‌جذاب بوده است. من همیشه صدای اذان در ماه رمضان را دوست داشته ام
و بارها در مسابقات قرآن کریم، صدای صوت زیبای قاریان و حافظان قرآن،‌مرا
شیفته خود کرده است. قرآن وقتی با صوت زیبا خوانده می شود، تاثیرگذاری اش
چند برابر می شود و همیشه عاشق شنیدن صدای قرآن با صوت زیبا بوده ام.

وی با اشاره به ساخت فیلم های قرآنی در کشورمان، خاطر نشان کرد:
سینمای کشورمان در جهت ساخت فیلم های قرآنی قدم های زیادی برداشته است
اما معتقدم که راه بسیاری تا نقطه ایده آل وجود دارد. بنده سریال یوسف
پیامبر(ع) و مختارنامه را همیشه دوست داشته ام و معتقدم که ما در فیلم
ها،‌برخی از شخصیت های دینی را می شناسیم که در طول پیدایش اسلام و مذهب
شیعه، زحمات زیادی کشیده اند و گمنام بوده اند.به همین دلیل، سینما
ابزاری برای هنر و آگاهی است. سینما می تواند مردم را با تاریخ اسلام
آشنا سازد و مهمترین بخش سینما،‌ فرهنگ سازی است.

این بازیگر سینما با اشاره به رفتار شرکت کنندگان و حاضرین در سی امین
دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در طول ساخت مستند،‌برخی از مردم
با دیدن من،‌ از پخش سریال "رازهای یک خانه" که در آن ایفای نقش کرده ام
و در حال حاضر از شبکه چهار در حال پخش است،‌سوال می پرسیدند. برایم خیلی
جالب بود که این قدر مردم نسبت به سریال های تلویزیونی اهمیت قائل هستند
و برروی آنها تاثیر می گذارد. داستان رازهای یک خانه در 30 قسمت 45 دقیقه
ای به همت نویسندگان مختلفی از جمله نادر برهانی مرند، محمدیار احمدی،
زهرا رفیعی گیلوائی و آرش پارساخو به نگارش درآمده و اصغر عبدالهی آنها
را بازنویسی کرده است.

ابراهیمی با تشکر از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:
من از همکاری دوستان و همکاران عزیز در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر
می کنم و به لطف دوستانی همچونی حسن ر بیعی، مجیدی و رضایی و ... بود که
توانستیم این مستند را شروع کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:

از دوران نوجوانی هنگامی که در مقطع راهنمایی تحصیل می کردم به بازیگری
علاقه مند شدم و از همان دوران در گروه های تئاتری فعالیت خود را آغاز
کردم و تاکنون به فعالیتم ادامه دادم. نخستین فیلمی که بازی کردم فیلم
سینمایی «آخربازی» بود. تاکنون در سریال هایی نظیر اولین شب آرامش،
کارآگاهان، مرگ تدریجی یک رویا، سال های مشروطه، عملیات 125، روزهای
زیبا، لطفا دور نزنیم و بی گناهان بازی کرده ام. در انتخاب نقش هایم
عوامل گروه و فیلم نامه آن برایم اهمیت دارد. البته نقش نیز مهم است
علاقه مند هستم همیشه بازی کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد