مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

حسین ضیایی: نوروزامسال 199 گزارش زنده رادیویی داشتم


گفتگوی وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار) با خبرنگار نمونه رادیویی راهیان نور: 
 

نوروزامسال 199


گزارش زنده رادیویی داشتم


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار):  "حسین ضیایی" گزارشگر موفق رادیو، سال 1360 در خراسان رضوی شهر  کاشمر(ترشیزکهن)به دنیا آمده و از همان دوران کودکی علاقه زیادی به فعالیت رسانه ای داشته است. سال گذشته بود که به دلیل ارتباطات گسترده رادیویی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به عنوان خبرنگار نمونه رادیویی راهیان نور شناخته شد.

 و توانست 252 گزارش زنده و بیش از 2 هزار دقیقه گزارش در رادیو از خود به ثبت برساند. وی معتقد است که حفظ و نگهداری ارزشهای دفاع مقدس در وهله نخست فرصتی است برای پاسداشت و احترام به کسانی که از خطوط مقدم جبهه و نبرد گرفته تا دورترین نقاط کشور درگیر دفاع از انقلاب شکوهمند و میهن خود بودند و در وهله دوم فرصت بیان خاطرات و مرور آن زمان و روزگار نیز هست که راهیان نور آن را مهیا می سازد. گفتگوی کوله بار را با این گزارشگر جوان راهیان نور می خوانید:

 

از چه سالی کار رسانه ای خود را آغاز کردید؟


فعالیت رسانه ای خود را مدیون بسیج هستم و هر چه آموخته ام، از حضور و تامل در بسیج بوده است. از سال 78 در شهرستان کاشمر،کارم را با فیلمبرداری و دستیار خبرنگار صداو سیما  آغاز کردم. در آن برهه از زمان مناطق شهرهای خراسان با ناامنی اشرار مسلح مواجه بود  وهر روزه از زحمات نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه در عرصه امنیت گزارش تهیه می کردیم و در صداو سیمای خراسان پخش می کردیم. در سال 86 در باشگاه خبرنگاران جوان خراستان رضوی که با مدیریت خوب و صمیمی فرهاد رحیمی بود  کارم را ادامه دادم و دوره های آموزشی را در باشگاه و صداو سیمای خراسان گذراندم و به پشتیبانی آقای رحیمی به رادیو مشهد معرفی شدم و کارم را به عنوان گزارشگر مناسبتی آغاز نمودم. از آن روز به بعد در محضر استادانی همچو محمد رحمان نظام اسلامی، سعید فروردین و مصطفی اعلمی تامل کرده و توانستم تا به الان با یادگیری از تجربیات آن بزرگواران در عرصه رادیو گام های خوب و درخشانی بردارم.
 

سال گذشته چه فعالیتی انجام دادید که به عنوان خبرنگار نمونه راهیان نور شناخته شدید؟

 
حرفه خبرنگاری و هنر من از حضور در بسیج بوده و هست و لطف خدا و حضرت امام رضا(ع) هم شامل حال من شده تا بتوانم در سال های متمادی که در راهیان نور حضور پیدا می کنم گزارشگر رادیو هم باشم.سال 91 حدود 252 گزارش زنده رادیو با همه مراکز استان ها و رادیوهای سراسری بیش از 2 هزار دقیقه گزارش به نام من ثبت گردید که به دلیل این فعالیت گسترده ام، سازمان اردویی راهیان نور گردشگری بسیج به من کمک هزینه سفر زیارتی کربلا  هدیه داد.
در همان سال، در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، 50 گزارش زنده هم به نام بنده حقیر ثبت و ضبط گشت و به دلیل این همه لطف، خدای سبحان را شاکرم.
 

ارتباطات رادیویی خود در راهیان نور امسال را چگونه دیدید؟

 
امسال هم به لطف خدا و شهدا در عرصه اطلاع رسانی در راهیان نور توانستم خدمت کنم و در کنار واحد اطلاع رسانی سازمان بسیج، تعداد 199 گزارش زنده رادیویی و بیش از 1500 دقیقه گزارش با مراکز استانها و رادیوهای سراسری ضبط و ثبت کنم.


کار رادیویی چه تفاوتی با کار سیما دارد؟

 
 سوال خوبی پرسیدید. همانطور که مطلع هستید در سیما تصاویر برای دیدن مخاطب به نمایش گذاشته می شود و مجری بر روی تصاویر توضیح می دهد ولی در رادیو اینگونه نیست چون مخاطب فقط شنونده است نه بیننده. گزارشگر رادیو باید هر چیزی را که می بیند به تصویر بکشد تا شنونده خود را در کنار گزارشگر و آن منطقه در حال توصیف احساس کند.برای همین می شود گفت که بهترین مجریان تلویزیون از رادیو آغاز به کار کرده اند و کار در رادیو آنان را بر عرصه پله های موفقیت کشانده است.


چقدر به این حرفه علاقه دارید؟

 
من از دوران کودکی همیشه علاقه زیادی به رادیو داشتم و چون بیشتر اوقات در سفر بودم، از طریق رادیو اخبار را رصد می کردم. به خاطر همین، علاقه زیادی به رادیو داشتم.  چندین مرتبه برای تست رادیو از کاشمر به مشهد می آمدم اما قبول نمی شدم ولی ناامید نبودم؛چون اعتقاد داشتم که خدا هنگامی برکت می دهد که از طرف بنده اش حرکت مثبتی صورت گیرد.  پله های سخت و دشواری تا رسیدن به مقصود(رادیو) طی کردم و سرانجام موفق شدم.

 

شما چندین سال است که خبرنگار رادیویی راهیان نور هستید. چقدر با مناطق عملیاتی دفاع مقدس آشنایید؟


من از سال 78 همراه با کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور می آمدم. به دلیل علاقه زیادم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و راهیان نور، کلاس های روایت گری را در گروه فتح خراسان رضوی را گذراندم تا بتوانم در عرصه یادمان های دفاع مقدس گزارشگری مطلع باشم و با مناطق و عملیات ها و تاریخ دفاع مقدس آشنایی کامل داشته باشم.


در پایان اگر حرفی دارید بگویید؟

 
 در پایان صحبت های خودم ضمن تشکر از پایگاه اطلاع رسانی کوله بار و تشکر از جناب آقای مهندس معصومی فر مدیر محترم صدای استانها و جناب مهندس یوسفی و آقای محمد آصفی یزدی و تشکر از استادان ارجمندم آقایان محمد رحمان نظام اسلامی- مصطفی اعلمی(مدیر تولید صدای خراسان رضوی)، محمد رضا خسروی(مدیرپخش صدای خراسان رضوی) و سعید فروردین (خبرنگار پیشکسوت صداو سیما)که در این عرصه مرا یاری می کند.

جا دارد که از حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یعقوبی امام جمعه محترم کاشمر که همیشه همراه و پشتیبان من بوده است، تشکر کنم.


انتهای پیام/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد