مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

کشاورز: دوست ندارم به سینما برگردم/ افزایش روابط نامشروع درسینما

کشاورز: دوست ندارم به دنیای بازیگری

برگردم/روابط نامشروع در سینما زیاد شده است


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): پس از افشاگری های چند تن از اهالی سینما درباره فساد رو به افزایش در این عرصه، این بار نوبت به محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون رسید تا از روی تخت بیمارستان بگوید: روابط نامشروع در سینما خیلی زیاد شده است.



به گزارش وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، 6 ماه از افشاگری فرج الله سلحشور کارگردان سریالهای قرآنی از تبدیل سینما توسط عده ای خاص به فاحشه خانه  و دوری این سینما از فرهنگ ایران می گذرد و در این مدت پرستو صالحی، ماهایا پطروسیان و امین تارخ از بازیگران سینما و تلویزیون نیز به جمع معترضین این وضعیت اسفناک در سینمای ایران پیوسته اند. با این حال هنوز هستند عده ای که گمان می کنند با کردن سر در زیر برف، واقعیت های زشت سینما مخفی می ماند و بر همین اساس معتقدند نباید در این باره سخنی گفت.

اما وقتی شخصی چون «محمدعلی کشاورز» که از سال ۱۳۲۷ با نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» فعالیت بازیگریش را آغاز کرد و در سال ۴۳ با فیلم «شب قوزی» وارد سینما شد، از وضعیت فساد در سینما می نالد، دیگر نمی توان سخنان کوتوله های عرصه هنر را قبول کرد.

استاد کشاورز در این باره به فارس گفت: پیشنهاد بازی زیاد دارم اما دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم، اول به دلیل اینکه سناریوها خیلی بد است و ثانیاً روابط نامشروع هم در آن خیلی زیاد شده است و من که هشتاد سال سالم زندگی و آبرو کسب کردم، نمی‌خواهم آبرویی که در سینما دارم، از بین برود.

به نظر می رسد عمق فساد در عرصه سینما بیش از آنچه تصور می شود، هست. فسادی که مانع از ادامه فعالیت کسانی شده است که نقش اساسی در اعتلای سینما و تلویزیون کشورمان ایفا کردند. فسادی که پیشکسوتان عرصه هنر را خانه نشین کرده است. به راستی چه کسانی این حلقه فساد را در سینما گرد هم آورده و چه کسانی از آن حمایت می کنند؟ آیا این حمایت و پشتیبانی توسط کسانی اعمال نمی شود که در کالبد یک مجموعه منسجم بر سلحشور و امثال او تاختند؟

به هر روی آنچه که از این وضعیت استنباط می شود،قدرت اقلیت فاسدی است که بر سینمای ایران اسلامی سیطره دارند، اقلیتی که هنر را بهانه ای برای ارضای امیال شهوانی خود تلقی می کنند و هر کسی را که در برابر فساد آنان سکوت نکند، حذف می کنند؛ خواه آن فرد یک دختر جوان باشد که وقتی تسلیم امیال شیطانی آنان نشد، قراردادش فسخ شود و یا محمد علی کشاورز باشد که از ترس آبرو بازی نکند، فرقی نمی کند، باید چرخ سینما به سمت و سویی که آنان می خواهند برود.

با توجه به شاهکارهای! عینی مدعیان بازیگری در داخل و خارج کشور ،اکنون یک سوال در اذهان عمومی کسانی است که سینما با مالیات ها و پولهای آنان بدین جا رسیده و آن سوال این است که چه کسی و چه زمانی می خواهد و یا خواهد توانست ریشه فساد را در سینما بخشکاند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد