مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

رئیس سازمان سیا به دلیل رسوایی فساد اخلاقی استعفا داد

رئیس سازمان سیا به دلیل


رسوایی فساد اخلاقی استعفا داد



وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" پیشتر با اشاره به موارد زیاد سوءاستفاده جنسی افسران مافوق سازمان سیا از افسران زیردست خود گزارش داده بود: سوءاستفاده جنسی به بخشی از فرهنگ سیا تبدیل شده است.



دیوید پترائوس

به گزارش مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، “دیوید پترائوس” رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در بیانیه ای اعلام کرد به علت داشتن روابط جنسی نامشروع از سمت خود استعفا کرده است.

رویترز با انعکاس این خبر اعلام کرد: «پترائوس در پیامی برای کارکنان سیا اعلام کرده به علت داشتن روابط جنسی نامشروع از سمت خود استعفا می کند.

به گفته “جیمز کلاپر” مدیر دستگاه اطلاعات ملی آمریکا، پترائوس اعلام کرده: “پس از سی و هفت سال تاهل، با داشتن روابط جنسی نامشروع رفتار بسیار پستی را انجام دادم و چنین رفتاری چه به عنوان یک شوهر و چه به عنوان رئیس یک سازمان مانند سازمان ما قابل قبول نیست.»

سی ان ان نیز گزارش داد، اوباما با استعفای پترائوس موافقت کرده است. اوباما در بیانیه ای اعلام کرده که پترائوس را بخاطر رهبری سیا و نیروهای آمریکایی در عراق ستایش می کند.

به دنبال نظرسنجی از افسران سازمان سیا در مناطق جنگی طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ اقداماتی از سوی سیا برای مقابله با این رسوایی ها صورت گرفت؛ اما گویا فساد در این سازمان، به مراتب بالاتر، حتی ریاست آن هم رسوخ کرده است.

 

روزنامه آمریکایی “لس آنجلس تایمز” پیشتر با اشاره به موارد زیاد سوءاستفاده جنسی افسران مافوق سازمان سیا از افسران زیردست خود گزارش داده بود: سوءاستفاده جنسی به بخشی از فرهنگ سیا تبدیل شده است.

با توجه به شکایت‌های انجام شده از سوی افسران زن شاغل در سازمان سیا در مناطق جنگی، سرویس جاسوسی آمریکا تدوین روش‌هایی را به منظور مقابله با آنچه که آنها اذیت و آزار جنسی به وسیله همکاران و ناظران می‌نامند، آغاز کرده بود.

 

در آن زمان “دیوید پترائوس” رئیس سازمان سیا در پیامی به اعضای هیئت رئیسه این نهاد اطلاعاتی آمریکا خواستار شروع مقدماتی این طرح بود.

وی دستور داده بود یک گروه مدیریتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد مستقر در پایگاه‌های عراق، افغانستان و احتمالا یمن، سومالی و دیگر کشورهایی که سازمان سیا در حال انجام ماموریت‌های ویژه است، اعزام شوند.

 

به گزارش “لس آنجلس تایمز” ژنرال پترائوس همچنین یک مشاور و یک بازرس برای بررسی سوءاستفاده‌های جنسی در سازمان سیا تعیین کرده بود.

 

پیشتر در نظرسنجی‌های مشخص شده بود که بسیاری از افسران زن سیا از طرف مافوق‌ها و ناظران خود مورد سوءاستفاده جنسی واقع شده‌اند.

“دیوید هاول پتراأوس”، ژنرال آمریکایی دارای چهار ستاره ارتش آمریکا است که بالاترین درجه نظامی در ارتش ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد