مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

چرا مدیر کل بی بی سی استعفا کرد؟ / فرار صبا از گرداب رسوایی!!!

چرا مدیر کل بی بی سی استعفا کرد؟ /


فرار صبا از گرداب رسوایی!!!



وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): بی بی سی شاید بدترین روزهای نیم قرن گذشته خود را می گذراند.
این تعبیر خبرنگاران حرفه ای همچون جان سیمپسون، سردبیر کهنه کار بی بی سی است که این روزها ماجراهایی را می بینند که کار را برای بی بی سی سخت کرده است!!!
مدیرکل شبکه بی بی سی
رسانه ی دولتی انگلیس، این روزها به قدری آشفته است که مدیرانش دیگر توان پنهان کاری و انکار این بحران را ندارند. بحرانی که از فساد اخلاقی گسترده ی نفوذ کرده به این مجموعه حکایت دارد. فسادی که از مقامات رده بالای این رسانه گرفته تا سردبیران و مجریان و ... را نیز در بر گرفته است و در این بین، به نظر می رسد مدیرکل جدید بی بی سی که تنها چند هفته ای بیش از انتصابش نمی گذرد، خیلی زود این فساد را درک کرده و بخاطر نجات خودش از این گرداب و طوفان عظیم بی اخلاقی ها، تنها راه را استعفا و کناره گیری اش دانسته است.


درحالی این رسانه دلیل استعفای مدیرکل را پخش گزارشی دروغین و وارد کردن اتهام تجاوز جنسی به یک سیاستمدار عضو حزب محافظه کار بریتانیا اعلام می کنند، که علاوه بر این، چندی پیش نیز افشای فساد اخلاقی و بیش از 300 مورد تجاوز اثبات شده ی جیمی سویل، مجری مشهور این رسانه به دختران نوجوان، به قدری آبروی بی بی سی را بُرد که حتی داد نمایندگان پارلمان انگلیس و نخست وزیر این کشور را نیز درآورده بود.


این رخ دادهای تلخ، به قدری مقامات و کارکنان بخش های مختلف رسانه ی دولتی انگلیس را گیج نموده که آن ها حتی حاضر شده اند برای جلوگیری از نابودی کامل، برخی از این بی اخلاقی ها و غیر حرفه ای بودن ها را نیز بپذیرند.


به عنوان مثال، در یکی از گزارشات خود این رسانه این گونه آمده است که: «ماجراهای اخیر در بی بی سی تا کنون به کناره گیری شماری از سردبیران منجر شده و جورج آنتویسل، رئیس بی بی سی هم عصر شنبه از کار خود کناره گرفت تا گستردگی ابعاد فشارهای موجود روی بی بی سی آشکارتر شود.»


و یا در جایی دیگر، عنوان می کند: «رسوایی پشت رسوایی آن هم ظرف چند هفته، بی بی سی را در بحران فرو برده است.»


اما باید گفت که در حقیقت این رسوایی ها فقط ریشه در همین چند هفته ندارند و این رسانه از بنیان با این گونه فعالیت های غیر حرفه ای و بی اخلاقی های شدید درآمیخته است.


تنها بخشی از این غیر حرفه ای بودن های این رسانه مربوط به بخش فارسی بی بی سی می شود که سال هاست بر علیه ایران اسلامی به کار گرفته شده است و در این مسیر از هر طرفندی مانند دروغ پردازی، تهمت و ...، فروگذار نبوده اند.


و از طرفی هم ما شاهد هستیم که در رأس این بخش فردی گمارده شده، که خود لانه ی فساد و سرچشمه ی بخش عظیمی از این گردابی است که این روزها، در حال بلعیدن بی بی سی است.


این روزها کمتر کسی است که از تجاوز صبا به خانم پونه قدوسی، مجری جنجالی اسبق نوبت شما، اطلاعی نداشته باشد. تجاوزی که هرچند برای خود این افراد عجیب نبوده، اما به مخاطبان این شبکه که از سابقه ی درخشان آقای صبا در این حوزه!!! بی خبر بودند، کمک کرد تا چهره ی حقیقی این شخص را بشناسند و اگر ازین پس در بین کارکنان این شبکه اینگونه اتفاقات غیر اخلاقی را دیدند، شگفت زده نشوند؛ زیرا وقتی مدیران آن ها، هوس رانی جزئی از ذاتشان است، انتظار نباید داشت، کارکنان از اینگونه فعالیت ها دوری کنند.


اما این مخاطبان اگر کمی اهل تحقیق باشند، می فهمند که صادق صبا، با این بی اخلاقی ها از دوران طفولیت رشد یافته و به طور آشکارا آن ها را از پدرش که فردی دارای چند همسر بوده، آموخته است و در دوران دانشجویی خود نیز درس های آموخته را بارها و بارها پس داده که نتیجه اش پرونده های تجاوز در شهربانی قبل از انقلاب و فرزندی حرامی است که در جریان رابطه ی نامشروعش با دختری به نام سپیده (ر) به دنیا آمد و اکنون نیز در لندن در کنار اوست. همچنین فعالیت در محیط های مبتذل، قماربازی و فروش مواد مخدر و ... جزو منابع درآمدی وی در دوران دانشجویی اش بوده است؛ و نباید از شخصی که اینقدر در این حوزه تجربه دارد، انتظار داشته باشیم که تجربیات و دانسته هایش را کنار بگذارد و در بخشی دیگر فعالیت کند!!!


با مدیریت این شخص است که کارکنانش نیز میشوند افرادی مانند سیاوش اردلان که به طور آشکارا در صفحه ی فیسبوک خود به ترویج همجنس بازی می پردازد و مخاطبانش را به مسابقه ی زیباترین ناف!!! دعوت می کند. و یا صنم دولتشاهی که در وبلاگ خود آشکارا از مشکلات جنسی پیش آمده برایش می نویسد. یا علی همدانی و سعیده هاشمی، که پس از انتشار تصاویرشان در آغوش یکدیگر، بجای تکذیب، آن را نشانه ی کار زیاد و رابطه ی صمیمی کارکنان بی بی سی و راهی برای رفع خستگی!!! معرفی می کنند.


از همدردی ناجیه غلامی با پونه قدوسی نیز نباید به راحتی گذشت. با این تفاوت که پونه قدوسی مورد تجاوز قرار گرفته، اما ناجیه غلامی، بدن خود را در ازای دریافت سوالات آزمون ورودی بی بی سی، به آصف، همکار و دوست صادق صبا، فروخته است. و پس از آن نیز بارها و بارها، در بوتوته های شبانه ی دفتر این شبکه در کابل و دیگر محافل ایجاد شده، با این شخص و دیگر افراد هوس رانی مانند حسین مزاری و بهروز آفاق، رابطه جنسی نامشروع برقرار کرده است. و شدت این ارتباطات به حدی بوده که وی را به بیماری هیپومانیا که نوعی حالت شیفتگی و تنفر ناگهانی از یک مرد است، مبتلا کرده و باعث شده که شوهرش نیز از او به دلیل زیاده روی در روابط ناسالم و غیر اخلاقی، جدا شود.


حال اگر از این گونه رفتارهای غیر اخلاقی کارکنان این شبکه، تحت عنوان رفتارهای شخصی و مسائل مربوط به زندگی خصوصی آن ها، یاد کنیم، فساد اخلاقی بی بی سی تحت مدیریت صادق صبا، به همین مسائل خصوصی!!! کارکنانش تمام نمی شود و گویا برای این مدیر متعهد!!! انتقال تجربیاتش به زیردستانش، چندان راضی کننده نبوده و او قصد دارد با استفاده از ابزاری به اسم رسانه ی دولتی انگلیس، تجربیاتش را در این حوزه ی بخصوص، به سایر مخاطبان این شبکه نیز منتقل نماید.


اما نکته ی جالب این است که این چنین چهره ای در جریان استعفای مدیرکل بی بی سی، این تصمیم را تنها چاره ی او می داند و اما بد نیست آقای صبا نگاهی هم به گذشته و حال خود بیاندازد و از این چاره ها برای خود نیز استفاده کند؛ هرچند که به قدری این افراد فساد را در این مجموعه گسترانده اند، که با رفتنشان به نظر نمی رسد تفاوتی در تیرگی این رسانه رخ دهد ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد