مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

سریال هنجارشکنی؛ این قسمت نیکی کریمی! + عکس

سریال هنجارشکنی؛



این قسمت نیکی کریمی! + عکس

 


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): جریانها و افرادی نفوذی در درون تشکیلات دولتی  یا سوء استفاده های روزانه این هنرمند نماها




وبلاگ مصطفی قهرمانی: این روزها اخبار بسیاری از گوشه و کنار در مورد بازیگران و هنرمندان کشور به گوش می رسد که اگر بخواهیم هر یک را به تنهایی واکاوی کنیم، مثنوی هفتاد من خواهد شد. اما آنچه امروز جامعه ی هنری از آن رنج می برد و خاصه دلسوزان فرهنگ را متاثر کرده، پرده دری و گستاخی برخی هنرمندان است که همچنان بدون توجه به هیچ اصلی، افسار گسیخته ارزش های انقلاب را به بازی گرفته اند.

کم نبودند درگذشته مجریان و بازی گرانی که فیلم یا عکسی از یک محفل خصوصیشان به بیرون انتشار پیدا کرده و همان مسئله موجب ممنوع التصویر شدنشان شده است. اکنون هر روز شاهد قبح شکنی های آشکاری هستیم که توسط برخی هنرمندان صورت میگیرد و  اسفبارتر از آن عدم واکنش صحیح مسئولین مربوطه در این زمینه است. اینگونه رفتارهای منفعلانه توسط متولیان فرهنگی می تواند نشان دهنده چه چیزی باشد؟
دو حالت بیشتر وجود ندارد .
1 - متصدیان فرهنگ از وزیر گرفته تا رئیس رسانه ملی، رئیس سازمان سینمایی ، کمیسیون فرهنگی مجلس و... موافق این گونه رفتارها هستند؟
2 - آقایان شایسته چنین جایگاهی نبوده اند و دست تقدیر آنها را به این صندلی ها رسانده است.
البته علت دوم بیشتر به پاسخ نزدیک تر است، چرا که چندی پیش بود که یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس طی مصاحبه ای بیان کرد هیچ علاقه‌ای‌ به‌ شعر ، ادبیات‌ و سینما ندارد و در تعریف فرهنگ می گوید : "فرهنگ به مجموعه‌ای از آداب، سنن، دین، مذهب و همه آن چیزی که یک عده به آن دین می‌گویند و عده‌ا‌‌ی به آن فرهنگ می‌گویند."
رفتاری که روز گذشته نیکی کریمی در جشنواره فیلم ابوظبی - که اگر حتی هویت آن جشنواره را هم نادیده بگیریم - از خود نشان داد، جای هیچگونه تردیدی باقی نمی گذارد، که این بازیگر سینما، با رفتارهای نامتعارف خود، قصدی به جز برکندن ریشه های عمیق معارف ناب اسلامی را ندارد.

از اتفاق نادری که در موزه سینما رخ داد، چشم پوشی کرده و تنها یاداوری این نکته را ضروری می دانیم، که عملکرد این بازیگر در جشنواره فیلم ابوظبی و پوشیدن لباس نامتعارف در روز اختتامیه آن، جای هیچ گونه توجیهی برای مسئولین در چرایی نشان دادن رفتار منفعلانه از خود باقی نمی گذارد.

به راستی جریانها و افرادی نفوذی در درون تشکیلات دولتی از اینگونه اقدامات حمایت کرده و یا سوء استفاده های روزانه این هنرمند نماها همه اتفاقی است؟

مطالب مرتبط:
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد