مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

اولین چرخ و فلک تاریخ + تصاویر/ وبلاگ مصطفی قهرمانی خبرنگار

اولین چرخ و فلک

تاریخ + تصاویر


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): سوار شدن بر چرخ و فلک و رسیدن به ارتفاع شاید دلهره‌آور باشد اما لذت و هیجان سوار شدن بر آن قطعا بیشتر از ترس و دلهره آن است، اما اولین چرخ و فلک تاریخ چگونه ساخته شد؟


خبرگزاری فارس: اولین چرخ و فلک تاریخ + تصاویر


به گزارش وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، اولین چرخ و فلک جهان در سال 1983 توسط یک آمریکایی ساخته شد. او این چرخ و فلک را ساخت تا آمریکایی‌ها در مقابل فرانسوی‌هایی که سال قبل در نمایشگاه جهانی پاریس با معرفی برج ایفل نظر همه دنیا را به خود جلب کرده بودند، رقابت کنند.

 

از این چرخ و فلک غول پیکر که ساخت برخی از قسمت‌های آن رکورد بزرگترین آهنگری‌های تا آن زمان را در اختیار داشت، برای بار اول در نمایشگاه جهانی شیکاگو به روی مردم گشوده شد.

 

این وسیله تفریحی دارای بیش از 80  متر ارتفاع، 13متر طول محور اصلی و 71  تن وزن بود و با 36 کابین که هر کدام از آنها 40 صندلی داشت می توانست مجموعا 60 نفر را در هر کابین سوار کند تا آن‌ها جزو اولین کسانی باشند که لذت سوار شدن بر یک چرخ و فلک را تجربه می کنند.

 

ابن چرخ  فلک همان طور که «جورج واشنگتن گیل فریس» می‌خواست توانست در نمایشگاه شیکاگو نظر همه را به خود جلب کند و مردم برای سوار شدن به آن در صف های طولانی می ایستادند.

 

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد