مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

مصطفی قهرمانی(خبرنگار)

یادداشت و گفتگوهای فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی + راهیان نور،دفاع مقدس

چرا زلزله آذربایجان شرقی سیاسی شد؟/وبلاگ مصطفی قهرمانی، خبرنگار

هجوم رسانه های ضدانقلابی و غربی برای سیاسی نمودن زلزله اخیر در ایران:


چرا زلزله آذربایجان شرقی


سیاسی شد؟


مصطفی قهرمانی(خبرنگار): رسانه ای نمودن بحران در سوریه،سیاسی نمودن زلزله آذربایجان شرقی و تبلیغات منفی برای حضور نیافتن مردم در راهپیمایی روز قدس و برجسته نمودن تحریم های بین المللی علیه ایران و ... جزو جنگ های رسانه ای است که رسانه های ضدانقلابی و غربی مدت هاست که آن را شروع کرده اند و هدفشان به هم زدن نظم در امورات داخلی ایران است...



به گزارش وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار)، ماه رمضان، ماه بندگی خداست.ماهی که انسان وقت دارد تا با تقرب به خداوند، از شر شیطان رانده شده دور شود و بار دیگر در نور الهی، خود را از تاریکی ها و ظلمات برهاند. مردم ایران هم به رسم همیشه، در ماه رمضان مشغول بندگی خداوند و به جا آوردن این دستور الهی بودند که وقوع حادثه ای، ماه رمضان امسال را متفاوت تر از سال های گذشته نمود. وقوع زلزله در آذربایجان شرقی نه تنها باعث رنجش خاطر مردم این استان گردید، بلکه مردم ایران هم از این بلای طبیعی شوکه شدند.



اتفاقی که باعث کشته شدن 306 تن و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم روستاهای حوالی آذربایجان شرقی شد، غم زیادی را در دل مردم ایران نهاد. بعد از وقوع زلزله، همه ارگان ها و نهادهای نظام دست به دست هم دادند تا برای کمک به آسیب دیدگان زلزله، بسیج شوند. امدادرسانی و کمک به مردم آسیب دیده و نجات مصدومان و زیرآوارماندگان زلزله، از همان ساعات اولیه وقوع این زلزله، شروع شد و همچنان ادامه دارد.


 در چند روز گذشته چهره های سیاسی همچون رئیس مجلس شورای اسلامی،معاون اول رئیس جمهور،وزیر بهداشت و درمان،چهره های ورزشی و هنری و...با حضور در مناطق زلزله زده، با مردم آسیب دیده دیدار و ابراز همدردی نمودند. مسئولان کشور تصمیم گیری خود را برای ارسال کمک های مادی و حیاتی خود به آسیب دیدگان به اطلاع مردم روستاهای آذربایجان شرقی رساندند.

 

حضور بسیج و سپاه در مناطق زلزله زده وجه چهره های سیاسی و ورزشی و آحاد مردم به زلزله اخیر بر همگان روشن است.

سایت خبری سپاه عاشورا از تماس سردار نقدی و سردار جعفری در ساعات اولیه زلزله در آذربایجان شرقی برای تسریع در امداد رسانی خبر داد.

بنابر نقل قول این سایت و برخی سایت های خبری، اعزام گردان های عاشورای بسیج و نیروهای سپاه به مناطق آسیب دیده از همان ساعات اولیه وقوع زلزله شروع شد و همچنان ادامه دارد و این عمل بسیج و سپاه یعنی عمل کردن به صحبت امام خمینی(ره) که یکی از اهداف تشکیل بسیج را خدمت رسانی عمومی در مواقع بحرانی دانسته بود.
 

همدردی آحاد جامعه با زلزله زدگان
زلزله اخیر شادی مردم ایران را از قهرمانی تیم ورزشی اعزامی به المپیک 2012لندن به غم و ماتم تبدیل نمود. بسیاری از مردم کشورمان برای همدردی با مردم آسیب دیده، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را را مناطق زلزله خیر ارسال نمودند و  در روزهای بعد از وقوع زلزله، جاده های منتهی به روستاهای آسیب دیده شاهد ارسال کمک های مردمی به آسیب دیدگان بودند و این نشان دهنده این است که مردم ایران همیشه در لحظات سخت حاضر به کمک رسانی به همنوع خود هستند.

همدردی چهره های هنری و ورزشی با آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی هم حائز اهمیت است.خبرگزاری فارس از حضور سینماگران مقابل سینما آزادی برای کمک به زلزله زدگان در پنجشنبه و جمعه خبر داده است.برخی از تیم های باشگاهی لیگ برتر فوتبال ایران و رشته های دیگر ورزشی قرار گذاشته اند که در حد توان به آسیب دیدگان زلزله اخیر کمک کنند تا این گونه با آنها همدردی کرده باشند.

تبلیغات منفی رسانه های غربی و ضد انقلاب
رسانه های ضد انقلاب و غربی بعد از وقوع زلزله آذربایجان شرقی تلاش زیادی نمودند تا با منفی جلوه دادن و ضعف امدادرسانی و کمک به مردم آسیب دیده، مسئولان نظام را مسئولانی ناکارآمد معرفی کنند. این رسانه ها که از همان ساعت اولیه وقوع زلزله، هجوم رسانه ای خود را آغاز کرده بودند، سعی کردند تا با جنگ رسانه ای، افکار مردم ایران را در راستای ناکارآمدی مسئولان نشان دهند و احساسات مردم را این گونه جریحه دار کنند. این رسانه ها ابتدا با ارائه آمار غلط خود در رابطه به کشته شده های زلزله اخیر، آمار کشته شده ها را چند هزار نفر منعکس کردند و از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، طوری به گزارش دهی پرداختند که به آسیب دیده ها هیچ رسیدگی نمی شود و همه مردم روستاها از مسئولان نظام گلایه دارند.

برخی رسانه های ضدانقلاب که خود را مدافع حقوق مردم آذربایجان و ترک زبان معرفی می کنند اما در حقیقت خواستار قوت پانترکیسم هستند، گزارش هایی را با دوربین از مناطق زلزله زده تهیه نمودند تا این گونه به باور عمومی بفهمانند که مردم آذربایجان دلخوشی از نظام اسلامی ندارند و هیچ رسیدگی به آنها نمی شود.این در حالی است که از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تیم های امدادی و کمک رسانی زیادی برای کمک به مردم آسیب دیده عازم شدند و آمار تلفات زلزله اخیر هرگز چند هزار نفر نبوده است. جای سوال دارد که چرا رسانه های غربی و ضدانقلاب از هر  فرصتی برای ضربه زدن به پیکر نظام اسلامی استفاده می کنند و چرا جنگ و هجوم رسانه ای خود را پایان نمی دهند؟چرا از هر فرصتی استفاده می کنند تا اتفاقات و جریان هایی که در داخل ایران رخ می دهد (حتی بلاهای طبیعی) به سیاست ربط بدهند و آن را سیاسی کنند.
 

زلزله ای که سیاسی شد
دلایل هجوم رسانه ای ضدانقلاب برای سیاسی نمودن زلزله کاملا مشخص است. اگر نگاهی به حوادث اخیر در خاورمیانه و کشورهای منطقه کنیم، بحران در سوریه می تواند یکی از دلایل باشد.در حال حاضر کشورهای آمریکا و غربی تلاش زیادی برای کمک به تروریست های ضدحکومت سوریه می کنند تا بشار اسد نخست ورزیر سوریه را مجبور به کناره گیری کنند.در این میان سوریه یکی از کشورهای دوست برای ایران محسوب می شود که رسانه های غربی تلاش زیادی نمودند تا حکومت های ایران، سوریه و حزب الله لبنان را ناکارآمد معرفی کنند. این رسانه ها از مدت ها قبل جنگ رسانه ای خود بر علیه حکومت سوریه را آغاز کرده بودند وبه نوعی خواستار  قبولاندن باورهای خود به مردم سوریه بودند تا از درون مردم سوریه را به این دروغ بقبولانند که حکومت بشار اسد، حکومتی ناکارآمد و ناتوان است و مردم این کشور نیاز به آزادی دارند.حالا وضعیت سوریه را آشفته و بحرانی می بینیم و دلیلش این است که برخی کشورهایی که دل خوشی از حکومت بشار اسد نداشتند، از برخی نارضایتی ها در کشور سوریه استفاده کردند و با اعزام نیروهای تروریستی به سوریه، وضعیت این کشور را بحرانی نمودند.حالا اگر سیری در فضای مجازی کنیم،تصاویر و فیلم های زیادی را می یابیم که در آن تروریست ها، به جان و اموال مردم بی گناه سوریه هجوم برده و آسایس و آرامش را از آنها ربوده اند.

 

به وجود آوردن چنین فضای بحرانی در داخل کشور ایران هم یکی از آرزوهای ضدانقلاب و غربی هاست و به همین دلیل تلاش دارند از هر فرصتی استفاده کنند تا به  باور ایرانی ها بقبولانند که جمهوری اسلامی ایران، نه تنها جلوی آزادی آنها را گرفته بلکه نظامی ناکارآمد است.زلزله آذربایجان شرقی هم یک فرصتی برای این رسانه ها شده تا با سیاسی نمودن آن،با احساسات ایرانی ها بازی کنند.

زلزله آذربایجان شرقی و روز قدس
زلزله آذربایجان شرقی برای رسانه های ضدانقلاب و غربی فرصت طلایی شده است تا باسیاسی نمودن آن و نشان دادن اینکه مسئولان نظام زیاد به فکر زلزله زدگان نیستند، با احساسات مردم ایران بازی کرده تا در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنند. این در حالی است که مسئولان و نهادها و سپاه ها و بسیج استان تبریز و استان های دیگر، بعد از وقوع زلزله همکاری زیادی نمودند تا به مردم آسیب دیده کمک کنند.

بنابرگزارش اختصاصی کوله بار، برخی سایت های ضدانقلاب از روز قدس به عنوان روز آذربایجان شرقی یاد کردند و خواستار تظاهرات مردمی برای ناکارآمدی مسئولان نظام شدند.روز قدس برای ضدانقلاب و کشورآمریکا و غربی ها و به ویژه اسرائیل، اهمیت زیادی دارد.آنها تلاش زیادی می کنند تا به هر طریقی که شده مانع راهپیمایی روز قدس شوند یا آن را به زلزله آذربایجان شرقی گره زده و آن را با حاشیه ها مواجه سازند. اسرائیل که این روزها در شرایط اقتصادی بحرانی به سر می برد و به دلیل ناکارآمدی اقتصادی اش و گرفتن مالیات های سنگین از مردمش، هر هفته شاهد خودسوزی شهروندانش است، همچنان خود را کشوری کارآمد می داند که توانایی دخالت در امور کشورهای دیگر را دارد. رادیو و تلویزیون های اسرائیلی و ضدانقلابی به جای پرداختن به موضوعات داخلی ایران و سیاه جلوه دادن زلزله اخیر آذربایجان شرقی، به نظام اقتصادی ناکارآمد اروپا و اسرائیل بپردازند که باعث خودسوزی شهروندانشان شده است.

 

مردم شهید پرور ایران اسلامی همیشه نشان دادند که پیرو مبانی و ارزش های اسلامی هستند و در همه شرایط به حمایت ولایت فقیه خود برخاستند، چون می دانند که با حمایت از ولایت فقیه به کشورشان هیچ آسیبی نخواهد رسید.روز جمعه شاهد حضور پررنگ مردم شهید پرور در تهران و شهرستان ها خواهیم بود تا بار دیگر با مشتی آهنین،دماغشان را به خاک بمالیم.

و در پایان
حکایت هجوم رسانه ای  ضدانقلاب و رسانه های غربی و دخالتشان در امور داخلی ایران و بزرگ و سیاه جلوه دادن وقایع ایران اسلامی همچون زلزله اخیر که آن را سیاسی نموده بودند، همچنان ادامه دارد و فهم و درک و بصیرت مردم ایران است که همیشه این توطئه ها را ناکام خواهد کرد.

 
انتهای پیام/

گزارش: مصطفی قهرمانی  

نظرات 1 + ارسال نظر
آوا یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 14:41 http://persoa110.blogfa.com/

با درود خدمت شما دوست عزیز

زلزله جزو حوادثی است که ممکن است در هر سرزمینی به وجود بیاید امروز ممکن است آذربایجان شرقی فردا جایی دیگر پس بیاییم از بعد انسانی به قضیه نگاه کرده به جایی این که این مسایل را کش و قوس دار بکنیم و عبرتی بگیریم از این حوادث چه از نظر ساختار بنایی و چه از نظر معنویات

با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد